משכנתא היא אחד הכלים הפיננסיים הנפוצים ביותר בשוק הפרטי כיום, מכשיר המשמש אינספור משקיעים, משפחות ויחידים, גם כאלו אשר אין להם כל נגיעה מיוחדת לעולם הכלכלה והפיננסים. מכיוון שמדובר בהתחייבות ארוכת טווח (לעיתים לעשרות שנים), אנשים אשר אינם מעורבים כלל בעולם הפיננסים חסרים את הידע וההבנה הנחוצה על מנת לשקול בצורה מחושבת ולנתח לעומק את התנאים המאפיינים את המשכנתא שהם נוטלים.

בדיוק למטרה זו קיים קורס ייעודי המכשיר אנשי מקצוע ואנשים פרטיים כאחד להבין בצורה מעמיקה יותר את עולם המשכנתאות, כך שיוכלו לייעץ גם לאחרים בנושא.

מה בדיוק כולל קורס זה, למי הוא מיועד ומתאים ומהן האפשרויות שהוא פותח בפני בוגריו?

 

קורס ייעוץ משכנתאות – למי הוא מיועד?

נתחיל בקהל היעד של הקורס – מיהם האנשים עבורם בנוי קורס יועץ משכנתאות?

בניגוד לקורסים מקצועיים רבים אחרים מעולם הכלכלה והפיננסים, קורס ייעוץ משכנתאות מיועד לקהל הרחב, גם כזה אשר מגיע ללא כל רקע מקצועי או אקדמאי בעולם הכלכלה והפיננסים, וגם עבור אנשים אשר אינם מעוניינים בהכרח להמשיך לימודים בעולם זה לאחר הקורס. בעוד הקורס מכשיר לקראת עיסוק מקצועי בתחום של יעוץ משכנתאות ופותח את הדלת בפני עיסוק פרקטי ולימודי המשך, קהל היעד אינו אך ורק אנשים אשר אכן מעוניינים לעסוק בתחום באופן מקצועי. גם אנשים המעוניינים לרכוש את הידע לשימושם האישי והמשפחתי בלבד מוזמנים להשתתף בקורס, ולבטח יפיקו ממנו לא מעט.

לכן, קהל היעד ה"רשמי" של הקורס כולל את אלו המעוניינים לעסוק בתחום ייעוץ המשכנתאות (הן כיועצים עצמאיים והן כיועצים במסגרת מוסד פיננסי כלשהו), כמו גם משקיעים ובעלי נכסים המעוניינים לנהל את עסקיהם ולמנף את נכסיהם באופן מושכל. בנוסף, קורס זה מתאים במיוחד גם ליועצים מתחומים קשורים – יועצים כלכליים, יועצים פנסיונים, קואוצ'רים למיניהם, יועצים מתחום הביטוח והנדל"ן, אנשים המעוניינים להבין טוב יותר את התחום לשימושם האישי בלבד וגם מי שמעוניין בהסבת מקצוע לתחום זה.

 

הרצאות לצד תרגול מעשי וליווי צמוד – מה כוללים לימודי ייעוץ משכנתאות?

קורס יועץ משכנתאות כולל מספר היבטים, הנחוצים כולם על מנת להכשיר את הלומדים להבין טוב יותר את התחום, ברמה כזו בה יוכלו לייעץ לאנשים בנוגע למשכנתא שהם נוטלים.

כך, ניתן כמובן למצוא בקורס הרצאות פרונטאליות מפי אנשי מקצוע ומומחים מעולם המשכנתאות. הרצאות אלו כוללות מגוון נושאים הקשורים ישירות ובעקיפין לעולם המשכנתאות, וכוללים את כל החומר הנחוץ על מנת להעמיק בנושא רחב זה. בנוסף להרצאות, כולל הקורס גם פן תרגולי, חשוב לא פחות – חלק זה מכיל תרגילים שונים וסימולציות של ממש מחיי היום יום, המסייעות להכשיר את התלמידים ליום שאחרי הקורס, בו יוכלו לייעץ בעצמם לאנשים אחרים. על מנת לבנות תמהילים מותאמים אישית ללקוחות בעלי צרכים שונים יש צורך להכיר את מגוון האפשרויות השונות הקיימות בשוק המשכנתאות, ולתרגל מעשית בנייה של תמהילים אלו.

לכן, מהווה התרגול המעשי חלק משמעותי מהקורס, שכן ההכשרה לתפקיד של יועץ משכנתאות מחייבת תרגול של סיטואציות שונות ופתירה של תרגילים המדמים מצבים ריאליים, תוך ליווי והדרכה צמודה של מומחי משכנתאות שונים (למשל, ייעוץ למשפחה בעלת צרכים מסוימים, מקורות הכנסה מסוימים, מסלולי משכנתא אופציונאליים מהם יש לבחור וכו'). אותם תרגולים וסימולציות כוללים למשל עבודה מול מחשבוני משכנתא והלוואות, והכרה של כלים פיננסים מתקדמים הקשורים ישירות לתחום המשכנתאות.

 

מגוון אפשרויות תעסוקה – לימודי יועצי משכנתאות כמקפצה לקריירה בתחום

האפשרויות הנפתחות בפני בוגרי לימודי ייעוץ משכנתאות רבות ומגוונות. קיימות משרות ייעוץ רבות במוסדות שונים, בנקים וגופים מוסדיים, כמו גם משרדים פרטיים השוכרים יועצים המתמחים ספציפית בעולם המשכנתאות. בוגרי ומצטייני קורס זה זוכים לקישורים והמלצות ממוסד הלימודים עצמו, על מנת שיהיה להם קל במיוחד להשיג משרה ראשונה בתחום, ולהשתלב כיועצים בעולם התעסוקה.

קל גם להבין מה מעניק קורס זה ברמה האישית – ידע נרחב בעולם המשכנתאות אשר יאפשר לכם לתכנן טוב יותר את ההלוואות והמשכנתאות שתיקחו בעצמכם, כך שתוכלו לעשות את העסקה הטובה יותר עבורכם מבין האופציות העומדות לרשותכם.

אפשרות נוספת העומדת בפני בוגרי הקורס היא לפנות ללימודים נוספים בעולם הכלכלה והפיננסים, בנושאים קשורים אשר יוכלו להשתלב בהמשך הדרך עם הידע והניסיון שרכשו בתחום ייעוץ המשכנתאות. בין אם מדובר בייעוץ ביטוח פנסיוני או בניהול תיקי השקעות, תחומים אלו קשורים כמובן גם לעולם המשכנתאות, והידע הנרכש בכל הנושאים הללו משתלב בסופו של דבר יחדיו לכדי הבנה מעמיקה יותר של עולם הפיננסים, הבנה אשר תאפשר פיתוח קריירה ארוכת טווח בתחום.

לסיכום, קורס יועץ משכנתאות מוצע לקהל הרחב גם במתכונת המתאימה לאנשים עובדים ולומדים, הכוללת מפגשים שבועיים בשעות אחר הצהריים והערב. הקרס כולל מגוון רחב של נושאים, החל מהיכרות כללית של התחום ושל התהליך הפרוצדוראלי הנלווה לנטילת משכנתא ועד להכרה לעומק של רגולציה ממשלתית בתחום, ביטחונות, מיסוי, אתיקה ועוד. הקורס כולל הכנה פרטנית לבחינה ואת הבחינה עצמה כמובן, בסיומה מקבלים בוגרי הקורס תעודת ייעוץ משכנתאות.