שוק ההון הוא למעשה כל שוק ההשקעות הכלכליות, שכמעט כל אחד מאתנו מושקע בו במידה כזו או אחרת. בין אם אנחנו משקיעים בשוק ההון כמקור כלכלה ראשי, ובין אם אנחנו פשוט מכניסים כסף לחסכונות הפנסיוניים, לקרנות ההשתלמות או לקופות הגמל שלנו – אנחנו מכניסים את הכסף שמניע את שוק ההון והופך אותו לכוח המניע של הכלכלה הישראלית בפרט והמערבית ככלל. מבחינת קריירה, האפשרות המובנת מאליה של השתלבות בשוק ההון היא עבודה כיועץ השקעות – אותו איש מקצוע חשוב שמייעץ לנו איך להשקיע את הכסף שלנו ובאילו מסלולים, בכדי להניח לנו את הרווחים המקסימליים. עם זאת, בכדי להיות יועץ השקעות איכותי אנחנו צריכים הכשרה מתאימה, ואת ההכשרה הזו אנחנו נקבל במסגרת איכותית של לימודי ייעוץ השקעות.

 

ממה מורכב קורס יועץ השקעות וכיצד נקבל את ההכשרה המקיפה הנחוצה לנו בתחום זה?

בכדי לעסוק בייעוץ השקעות עלינו לעבור כמה וכמה בחינות של משרד האוצר שתפקידן לוודא את הידע המקצועי הרחב שלנו בטרם נעשה את צעדינו הראשונים בשוק ההון. הלימודים הללו מתחלקים לשניים – בחינות יסוד ובחינת גמר. בחינות היסוד אותן עליו לעבור הן בחינות בכלכלה, מימון וסטטיסטיקה, חשבונאות ואתיקה ודיני ניירות ערך. ארבעת הנושאים הללו מפורקים, כל אחד מהם בפני עצמו, וכל אחד מהם מקבל את תשומת הלב שלה הוא ראוי בקורס מקצועי של האקדמיה לפיננסים. הקורסים הללו הם מכווני בחינה, ואין צורך בהכשרה קודמת בכדי להתקבל אליהם. הקורסים בכלכלה ובסטטיסטיקה ומימון הם בהיקף של 100 שעות אקדמיות, והקורס באתיקה ודיני ני"ע הוא בהיקף של 48 שעות אקדמיות. לאחר שעברנו את בחינות היסוד וקיבלנו את היסודות האיכותיים בתחום, עלינו להתכונן לבחינת הגמר שתאפשר לנו לעסוק בייעוץ השקעות – מקצועית א'. קורס מקצועית א', אליו אנחנו נכנסים רק לאחר מעבר מוצלח של בחינות היסוד (או פטור מהן), נותן לנו את הכלים מכווני הבחינה שנחוצים לנו בכדי לעבור אותה בהצלחה ולהתחיל לעסוק בניהול תיקי השקעות ובייעוץ השקעות – אבל הוא עושה הרבה יותר מזה.

גילשו לכאן למידע אודות השכלה פיננסית באקדמיה לפיננסים

לימודי ייעוץ השקעות של האקדמיה לפיננסים נותנים לכם הרבה יותר ממעבר מוצלח של הבחינות

קורס מקצועית א' של האקדמיה לפיננסים, כמו כל קורס יועץ השקעות של האקדמיה וכמו כל מסגרת לימודי ייעוץ ההשקעות, אנו נותנים ללומדים את הערך המוסף בכל הנוגע לשוק ההון ולעולם ההשקעות. הסיבה לכך היא פשוטה – מלבד המכוונות לבחינה, שהיא תמיד נר לרגלינו, חשוב לנו לתת לכל מי שלומד אצלנו את הידע המקיף והאיכותי שנחוץ להצלחה מעשית בשוק ההון, ואת הכלים שנחוצים לו בשביל לעשות את הצעד הבא אחרי מעבר הבחינה: השתלבות מוצלחת בתעסוקה בשוק ההון. פנו אלינו עוד היום ותעשו את הצעדים הראשונים בדרך להפיכתכם ליועצי השקעות איכותיים ומקצועיים.