בעוד "יזמות נדל"ן" הוא ביטוי אשר נשמע לא מעט בעולם העסקים והנדל"ן בישראל, לרבים מאיתנו לא כל כך ברור כיצד בדיוק ניתן לעסוק בתחום זה, גם אם לא נולדנו למשפחה עשירה מאוד או התעשרנו בדרך אחרת ואז החלטנו להשקיע את ההון שלנו ביוזמות נדל"ן למיניהן. בשוק הנדל"ן בישראל ובעולם כולו פועלים לא מעט יזמים אשר החלו דרכם ללא ממון נרחב, העוסקים בתחום טוענים כי זה אפשרי בהחלט – כל אחד ואחת בעלי מוטיבציה מספקת, ידע וכלים מתאימים יכולים להיכנס לתחום יזמות הנדל"ן, גם בלי להגיע לשולחן עם מיליוני שקלים מכספם שלהם.

כיצד, אם כן, עושים זאת? מהי הדרך להתחיל וכיצד ניתן בכלל לגשת לתחום עבור אלו מבינינו המעוניינים לעסוק ביזמות נדל"ן, אך פועלים ללא הון עצמי משמעותי? בעוד קיימות מספר דרכים פוטנציאליות לנסות ולהיכנס למשחק, השלב הראשון והמומלץ ביותר עבור כל המתעניינים בתחום (ובכלל זה גם אלו המגיעים ללא הון עצמי וגם אלו שכן) הוא לימודים מסודרים, מתומצתים וממוקדים, בתחום זה בדיוק, המקנים לך את הכלים והאסטרטגיות כיצד לפעול כיזם ומשקיע נדל"ן.

 

איך ניגשים לתחום ללא הון עצמי ואיפה להתחיל – קורס יזמות נדל"ן

אם גם אתם שואלים את עצמכם – היכן מתחילים וכיצד ניגשים לתחום כמו יזמות נדל"ן ללא הון עצמי נרחב, אתם לא לבד. אינספור יזמים פעילים כבר שאלו את עצמם שאלות מסוג זה בעבר, והלקחים של אנשי נדל"ן רבים קובצו יחדיו לכדי מספר קורסים אשר מנסים להעביר את המידע והכלים הללו לכל מי שמעוניין לפעול ברצינות בתחום זה, אך אינו כל כך יודע היכן להתחיל.

קורס יזמות נדל"ן הוא הדוגמה המובהקת למסגרת לימודית המרכזת לקחים מסוג זה, במיוחד על מנת להעבירם לכל המעוניינים לעסוק בתחום, בין אם הם מגיעים ללא כל ניסיון קודם וללא הון עצמי ובין אם מדובר ביזמים ומשקיעים פעילים המעוניינים לחדד ולשפר את ההבנה והבקיאות שלהם בתחום. בקורס זה לומדים כיצד לרקום עסקאות נדל"ן מסוגים שונים, מההתחלה ועד לשלב הביצוע וסיום העסקה. כמובן שחלק משמעותי מהחומר הנלמד נוגע להכנות ולשלבים המקדימים לסגירת העסקה, המהווה בדרך כלל שלב מתקדם יחסית בתהליך. על מנת ליזום ולהוציא לפועל עסקת נדל"ן מוצלחת יש צורך בלא מעט מחקר מקדים דוגמת חיפוש נכסים הנמכרים במחיר הנמוך ממחיר השוק, הבנת המגבלות המשפטיות אשר עלולות לסכן עסקה פוטנציאלית מסוימת (או לחילופין להפוך אותה לאטרקטיבית יותר) וכו'. על מנת להצליח ולבצע את המחקר המקדים הזה בצורה טובה (וכאמור – מדובר בשלב מפתח המהווה תנאי מקדים הכרחי לעסקת נדל"ן טובה באמת) יש כמובן ללמוד את התחום באופן מסודר, ומאנשי מקצוע ויזמים העוסקים בפועל בתחום בהצלחה מזה רבות.

 

צבירת ניסיון תיאורטי

יתרון נוסף של התחלת דרככם בעולם יזמות הנדל"ן בקורס ממוקד וייעודי לתחום הוא כי קורס מסוג זה מעניק צבירה מסוימת של ניסיון, עוד לפני שבכלל התחלתם לפעול בתחום באופן ממשי. הכוונה היא לצבירה של ניסיון תיאורטי אמנם, אך כזה אשר מעניק היכרות ראשונית עם עסקאות מסוג זה וכך עומד על נקודות עדינות הכלולות בעסקאות אלו, ומאפשר לנו לקבל תחושה של ממש בנוגע לפרטים הקטנים שכוללת פעילות מסוג זה. כל זה מושג באמצעות בדיקה, לימוד וניתוח של עסקאות שונות, באופן מפורט אשר עומד על כל הניואנסים הקטנים והחשובים שכולל תחום זה. כך, בוגרי קורס זה מגיעים לניסיונם הראשון בשוק לאחר שכבר ניתחו בפועל עסקאות רבות, הבינו מהם הגורמים השונים, הן הברורים מאליהם והן הפחות מובנים מאליהם, שראויים להתייחסות מבעוד מועד וכו'.

קורס זה מאפשר גם ללמוד בצורה מפורטת את מאגרי המידע השונים הרלבנטיים ביותר עבור יזם הנדל"ן הממוצע. מידע הוא הכל בימינו, ולדעת היכן לחפש את המידע ומה בדיוק אנחנו מחפשים – זה כבר חלק גדול מאוד מהאתגר. כך שמי שמכיר את מאגרי המידע הרלבנטיים ויודע כיצד לגשת אליהם ומה בדיוק לחפש, כבר מחזיק ביתרון משמעותי בבואו לפעול בשוק כיזם.

 

לסיכום, יזמות נדל"ן והשקעות – אלו הם תחומים אשר פתוחים בפני כולנו, ובמיוחד בפני מי שמחזיק במוטיבציה להיכנס לתחום, בין אם הוא מגיע עם הון עצמי משמעותי מהבית ובין אם לא. בתחום זה, ידע יכול בהחלט לפצות על מחסור בהון עצמי, כפי שכבר גילו לא מעט יזמים בארץ ובעולם.

 

למידע נוסף אודות קורסים נוספים בתחום יזמות נדלן לחצו כאן