המצב הנוכחי במשק המקומי ובשווקים בכל רחבי העולם גורם ליתר ויותר אנשים ממגוון תחומי עיסוק שונים לחפש אחר מקצוע ותחום התמחות חדש. כל זה היה נכון גם לפני הקורונה בעקבות השינויים הטכנולוגיים המהירים המשנים את העולם ואת שוק העבודה בקצב מסחרר, אך במהלך תקופת המגפה התרחבה מגמה זו לאור הפגיעה הקשה באינספור תחומים וענפים נוספים. במצב שנוצר רכישת מקצוע חדש וביצוע הסבה מקצועית הן הפעולות המתבקשות ואף ההכרחיות עבור אינספור אנשים בישראל, בקבוצות גיל ואוכלוסייה שונות ומגוונות. מסלול הסבת אקדמאים לבנקאות יכול בהחלט להוות את הפתרון המתבקש עבור רבות ורבים בהקשר זה.

הסבת אקדמאים לבנקאות – עבור מי מיועד?

בטרם נפרט מעט יותר בנוגע לתוכן הקורס ולאטרקטיביות של הסבת אקדמאים לעיסוק בתחום הבנקאות, נבהיר רק את הכוונה מאחורי השימוש במושג "אקדמאים" בהקשר זה. כלומר – למי מסלול זה מיועד בפועל?

ובכן, קורס הסבת אקדמאים לבנקאות, המקנה לבוגריו ובוגרותיו תעודת בנקאי עם התמחות בייעוץ משכנתאות (חשוב ביותר! – לכך נגיע בהמשך) ומאפשר להם להשתלב מיידית בעולם הבנקאות, רלבנטי עבור שתי קבוצות עיקריות – הראשונה היא כמובן אקדמאים. כאן הכוונה היא לבוגרי תואר ראשון לפחות (כולל גם בוגרי תארים מתקדמים, כמובן…), אשר מעוניינים לבצע הסבה לתחום עיסוק אחר מזה שלמדו בתואר או מהתחום בו הם עוסקים כיום, במטרה להיכנס לתחום יציב ורווחי. הקבוצה השנייה עבורה רלבנטי מסלול הסבה לבנקאות היא אנשים אשר גם אם לא סיימו תואר ראשון באקדמיה מחזיקים ברישיון יועץ מס, חשב/ת שכר או מנהל/ת חשבונות, כמו גם ותק של שלוש שנים בתפקיד זה. הרעיון הוא כי אנשים אשר למדו וקיבלו את אחת מההכשרות הללו ועסקו בתחום בפועל במשך שלוש שנים לפחות, מחזיקים גם כן בבסיס האינטלקטואלי והמקצועי הנדרש על מנת לעבור הסבה מהירה יחסית לעולם הבנקאות, ולהיכנס לעבוד בו ביתר הצלחה.

למה להיכנס דווקא לעולם הבנקאות?

אחת השאלות המתבקשות בנוגע למסלול של הסבת אקדמאים לבנקאות היא – מדוע דווקא בנקאות? עבור אקדמאים (כמו גם יועצי מס וכו') המעוניינים לבצע הסבת מקצוע ולמצוא תחום יציב ורווחי בו יוכלו להתפרנס בכבוד גם בעתיד הרחוק יחסית – למה כדאי לבחור דווקא בעולם הבנקאות?

ובכן, תחום הבנקאות נחשב לתחום מאוד יציב, בטוח ורווחי מבחינה תעסוקתית. במובנים רבים הבנקים מהווים בסיס הכרחי לכלכלה כולה ולמערך הכספים בו כולנו תלויים בין אם אנחנו רוצים ומכירים בכך ובין אם לא. לחברה כולה אינטרס מהותי וראשון במעלה להבטיח כי מערך הבנקאות בכל מדינה ומדינה יישאר איתן ויחזיק מעמד גם אל מול טלטלות וזעזועים שונים אשר פוקדים את המשק, ובהתאם כל ממשלה בעולם יודעת כי גם במקרה של משבר חמור במערכת הבנקאית במדינה – תידרש התערבות של המדינה למען הצלת הבנקים, לפחות הגדולים שבהם. אין ברירה אחרת. מסיבה זו ניתן להיות בטוחים כי עולם הבנקאות ימשיך להתקיים ולהציע מגוון רחב של משרות ואפשרויות לקריירה ושגשוג ארוך טווח, גם בעתיד הנראה לעין.

בנוסף, מסלול הסבת אקדמאים לבנקאות המוצע כאן באקדמיה כולל כאמור התמחות בייעוץ משכנתאות – תחום בתוך עולם הבנקאות אשר נחשב לבטח ויציב במיוחד בפני עצמו. זאת מכיוון שמשכנתאות הן עדיין (ולעתיד הנראה לעין) הדרך הנפוצה והבסיסית ביותר של מרבית האוכלוסייה להצליח ולממן רכישה של בית או דירה. לכן ייעוץ משכנתאות הוא שירות נדרש והכרחי עבור מרבית האוכלוסייה, וצפוי להישאר כזה בעתיד הנראה לעין, לפחות.

בקיצור, אם אתם אקדמאים (או עומדים בקריטריונים) ומחפשים אחר תחום חדש לבצע הסבה מקצועית אליו, מומלץ בחום לשקול את האפשרות של עולם הבנקאות, ומסלול ההסבה המהיר ואטרקטיבי שאנו מציעים כאן באקדמיה.

המאמר פורסם ב-15.08.2021