החיפוש אחר מסלול לימודים לקבלת הכשרה והסמכה מסוימות אשר יהיו מועילות מבחינת מציאת תעסוקה יציבה, מניבה וארוכת טווח, הוא חיפוש מאתגר המשותף לרבים בימים אלו. קשה מאוד לדעת מה יהיו השינויים הבאים במשק ובעולם, וכתוצאה מכך מה תהיינה ההשפעות על שוק העבודה ועל תחומי עיסוק שונים. במצב עניינים זה, ניתן ומומלץ להתמקד במה שנראה כמו מגמות יציבות ו"בטוחות" במשק, לפחות באופן יחסי למרבית המגמות האחרות. מצבו של שוק הנדל"ן הישראלי מציע כיוון למגמה ברורה ומובהקת שכזו, אשר הופכת התמחות בתחום המשכנתאות לאחת ההתמחויות המבטיחות והאטרקטיביות ביותר בעולם הפיננסים כיום.

הבהלה למשכנתאות – המגמה הברורה במצבו של שוק הנדל"ן הישראלי

מיד נגיע לפרטים אודות קורס יועץ משכנתאות המסמיך את בוגריו לעסוק באופן מקצועי בתחום, אך לפני כן ננסה להבין מדוע דווקא הסמכה זו, מכל הקורסים וההסמכות האפשריות, היא אטרקטיבית ומבטיחה במיוחד.

אחת המגמות היציבות והוודאיות ביותר במשק הישראלי היא זו של צמיחת שוק הנדל"ן המקומי. מחירי הנדל"ן בארץ עולים בהתמדה וכמעט ללא שינוי מגמה משמעותי כבר עשרות שנים. בראייה ארוכת טווח, מחירי נכסי הנדל"ן בארץ מתייקרים, והופכים רכישת דירות למגורים ו/או להשקעה, כמו גם רכישת נכסי נדל"ן מסוגים אחרים, לאחת ההשקעות הבטוחות והאטרקטיביות ביותר. בנוסף לכך, מאחר ורכישת נכס היא הדרך המקובלת והמתבקשת להבטיח מקום מגורים למשפחה, הביקוש למשכנתאות בקרב תושבי ישראל אינו רק יציב, אלא גם נמצא במגמת עלייה מתמדת. אינספור משכנתאות נלקחות בישראל מדי שנה, ורובם המכריע של הלווים אינם מגיעים מתחומים כמו כלכלה, פיננסים, בנקאות או נדל"ן, ולכן זקוקים לייעוץ והכוונה מקצועית בכל הנוגע לתהליך נטילת המשכנתא שלהם.

חשוב לזכור כי משכנתא אינה דבר פשוט או טריוויאלי – מדובר בהלוואה הגדולה ביותר שרובנו לוקחים במהלך חיינו, הלוואה  של מאות אלפי שקלים ויותר אשר בנויה מחלקים שונים וכוללת אינספור פרטים טכניים אשר אינם בהכרח פשוטים להבנה וניתוח. תפקידו של יועץ המשכנתאות הוא כאמור ללוות את לקוחותיו ולסייע להם להבין טוב יותר את העסקאות המוצעות להם, כך שייקחו בסופו של דבר את המשכנתא הנכונה והמשתלמת ביותר מבחינתם.

נראה, אם כן, כי יועצי משכנתאות הם אנשי מקצוע הנהנים מרמה גבוהה ביותר של ביקוש לשירותיהם,  כזו אשר רק הולכת ועולה עם הזמן בארץ. מבחינה זו, מדובר באחת ההסמכות האטרקטיביות ביותר מבחינת תעסוקה עכשווית ועתידית.

קורס הכנה לבחינת לשכת יועצי המס והתמחות במיסוי מקרקעין – קורס יועץ משכנתאות

כאן באקדמיה לפיננסים אנו מציעים קורס יועצי משכנתאות, הכולל התמחות במיסוי מקרקעין – נושא מרכזי וחשוב אשר קשור בצורה הדוקה לתחום המשכנתאות (למשל – מסלולי מיסוי שונים במקרה של השכרה או מכירה/קנייה של נכס נדל"ן).

על מנת לעסוק בייעוץ משכנתאות באופן חוקי ולגיטימי בארץ, נדרשת הסמכה מטעם לשכת יועצי המס בישראל. הסמכה זו באה להבטיח כי יועץ המשכנתאות הוא בעל מקצוע מיודע ואמין, אשר למד את החומר הנדרש ואף צבר ניסיון מעשי מסוים (הניתן במסגרת הקורס, כאמור), ויכול להציע כעת ללקוחותיו את השירות הטוב ביותר, ולסייע להם לבנות את תמהיל המשכנתא הנכון והאטרקטיבי ביותר מבחינתם.

הקורס שאנו מציעים כולל שניים עשר מפגשים בני ארבע שעות כל אחד, פלוס ארבעה מפגשים דיגיטליים (אונליין) בנושא של מיסוי מקרקעין. קורס זה מהווה את הדרך הבטוחה והיעילה ביותר ללמוד את התחום במהירות, לעבור בקלות ובניסיון הראשון את הבחינה המועברת מטעם לשכת יועצי המס ולהתחיל לעסוק בייעוץ משכנתאות באופן מקצועי לכל דבר ועניין, כבר בחודשים הקרובים.

המאמר פורסם ב-03.06.2022