יזמים ישראלים רבים מפנים עיניהם אל עבר השוק האמריקאי וחולמים להצליח בו בגדול. רבים מהם גם עושים זאת, כאשר בשנים האחרונות נרשמת פעילות ענפה של יזמים ומשקיעים ישראלים בשווקי נדל"ן בינלאומיים שונים, וספציפית בשוק האמריקאי. בעוד שוק הנדל"ן הישראלי תוסס ומלא בהזדמנויות בלתי פוסקות, רבים רואים בשוק האמריקאי גרסה מורחבת ואטרקטיבית עוד יותר של השוק הישראלי – מדובר בשוק עצום ונרחב, המתאפיין בתנודות אשר משפיעות בתורן על הכלכלה העולמית כולה, דוגמת המשבר הפיננסי של העשור הקודם. מה שקרה בשנה שלאחר הנפילה הגדולה של 2008 הבהיר לרבים כי שוק הנדל"ן האמריקאי, למרות התנודות החריפות שאפיינו אותו בשנים אלו, הוא בכל זאת הכתובת האטרקטיבית ביותר בעולם עבור יזמים ומשקיעי נדל"ן. עבור כל מי שמעוניין לנסות ולפעול בשוק זה בתור יזם או משקיע – מהי הדרך המושכלת, המומלצת והנבונה ביותר לנסות ולהעריך את רמת הכדאיות של עסקה מסוימת זו או אחרת?

 

בחינת כדאיות עסקאות כתורה בפני עצמה

חשוב להבין כי עבור מי שפועל בשוק הנדל"ן בצורה מקצועית לחלוטין, בחינת כדאיות של עסקה מסוימת היא תורה ענפה ומפורטת בפני עצמה, ולא סתם ניסיון פשוט לנסות ולהעריך באופן כללי. במיוחד בעידן המידע והתקשורת בו אנו חיים כיום, ניתן לבצע הערכת כדאיות מפורטת ומדויקת ביותר, על ידי שימוש במקורות המידע המתאימים ובשיטות העבודה הנכונות. הערכת כדאיות עסקה היא תהליך המצריך בראש ובראשונה היכרות כללית מסוימת עם השוק בו פועלים, על היבטיו הרלבנטיים הרבים והשונים (היבטים מיסויים, בירוקראטיים, חוקיים, תרבותיים וכד'), ולאחר מכן ירידה לפרטים מפורטים יותר, שימוש בטכניקות מקצועיות לביצוע הערכות מסוגים שונים וכו'.

הנקודה שחשוב להבהיר כאן היא כי בחינת כדאיות עסקה היא תחום בפני עצמו אותו ניתן ורצוי ללמוד באופן מקצועי, כפי שמוצע בקורס נדל"ן מעבר לים, אליו נתייחס בהמשך.

היכולת לבצע בחינה מעמיקה ויסודית של רמת הכדאיות של עסקה מסוימת אותה מעוניינים לקדם ולהוציא אל הפועל מורידה הרבה מאוד מאי הוודאות הנכרכת לרוב בעסקאות אותן אנו מבצעים בשוק נדל"ן הזר לנו, כזה השונה מהשוק בו פעלנו עד כה (מה שרלבנטי כמובן ליזמים ישראלים המעוניינים להתחיל לפעול בשוק האמריקאי). זה מה שמאפשר לרבים וטובים לקחת את הצעד המאיים מעט של התחלת פעילות בשוק נדל"ן זר, המציב את האתגרים והסיכונים הייחודיים לו. בחינת כדאיות מפורטת תיתן לנו תמונה טובה יחסית בנוגע לסיכויים האמיתיים של עסקה זו או אחרת להצליח, כמו גם בנוגע לדברים שביכולתנו לעשות ולשנות על מנת להעלות את אותם סיכויי הצלחה.

 

למידה מעמיקה של היבטים רלבנטיים שונים בשוק

על מנת להעריך בצורה מפורטת ומקצועית את רמת הכדאיות של עסקת נדל"ן ספציפית בשוק האמריקאי,עלינו קודם להכיר שוק זה לעומק, ככל הניתן לפני שמתחילים ממש לפעול בו. היכרות זו צריכה לכלול מספר היבטים מרכזיים שונים, אשר לפני שמפתחים בקיאות מסוימת בהם מומלץ שלא להתחיל לפעול שכן פעולה זו תהיה בלתי מקצועית.

היבטים עיקריים בהם חשוב להיות בקיאים לצורך ביצוע מוצלח של הערכת כדאיות עסקה הם, למשל – היבטים מיסויים (היכרות כללית של מערכת מיסוי הנדל"ן האמריקאית תוך מתן דגש לסוגי המס השונים, לכפילויות שעלולות להיווצר בחיוב במס בישראל ובארצות הברית, תכנון מס מקדים וכד'), היבטים משפטיים, היבטים תרבותיים עיקריים (מה נהוג בעולם הנדל"ן האמריקאי? מה מצפה השוכר הממוצע מבעל הנכס ממנו הוא שוכר וכד'), היבטים מימוניים (ערוצי גיוס אשראי באמריקה) ועוד.

חשוב להתאזר בסבלנות ולא להתחיל לפעול בשוק האמריקאי בטרם מפתחים היכרות כללית טובה ומעמיקה יחסית, לפחות בכל הנוגע להיבטים הרלבנטיים ביותר מבחינתנו בשוק זה. יזמים נלהבים רבים החלו לפעול בפזיזות בשוק האמריקאי ונחשפו רק תוך כדי פעילות לנתונים והיבטים שונים אשר שינו את התחזיות והתכנונים שלהם. מקצועיות אמיתית בעולם יזמות והשקעות הנדל"ן מכתיבה את הצורך לפעול באופן מודע ומושכל בלבד, ועל מנת לעשות זאת יש קודם כל להכיר את אותו שוק לעומק.

 

כל המידע הרלבנטי בקורס מרוכז אחד – קורס נדל"ן ארה"ב

באקדמיה לפיננסים זיהו כבר מזמן את הצורך של יזמים ומשקיעים רבים לרכוש השכלה ממוקדת ונרחבת בנושא ספציפי זה, על מנת לפעול בשוק האמריקאי באופן מושכל באמת. לכן מציעה האקדמיה את קורס נדל"ן בארצות הברית – יזמות והשקעות נדל"ן מעבר לים. קורס זה, כשמו כן הוא, מרכז בתוכו את כל המידע והתרגול המעשי הנדרשים ליזם או משקיע נדל"ן, על מנת להתחיל ולפעול בשוק האמריקאי בצורה מושכלת ונבונה באמת. על מנת להשיג מטרה זו כולל קורס זה את אותה היכרות מעמיקה בה עסקנו לעיל, מבחינות רלבנטיות רבות ושונות. הבנת מערכת מיסוי הנדל"ן האמריקאית, טכניקות לביצוע חקר שוק ואיתור נכסים בשוק האמריקאי, למידת טכניקות מימון שונות הרלבנטיות לשוק זה, בנייה של צוות מקצועי המורכב מאנשי מקצוע וחברות רלבנטיות שונות אשר יסייע לכם להוציא את העסקה אל הפועל ולנהל אותה בצורה מקצועית – כל אלו ועוד נלמדים במסגרת הקורס, ולכך מתווסף כמובן גם הפן המעשי.

במסגרת התרגול המעשי שמציע קורס יזמות והשקעות נדל"ן בארצות הברית מכינים המשתתפים בקורס פרויקט גמר, הכולל איתור של נכס אמיתי, תכנון מפורט של העסקה, בניית מצגת עבור המשקיעים הפוטנציאליים בפרויקט וכו'. כל מה שצריך על מנת להוציא את העסקה אל הפועל, תוך כדי ליווי ובקרה צמודה של המורים המנוסים המעבירים את הקורס, ומחזיקים בלא מעט ידע וניסיון בשוק הנדל"ן האמריקאי.

קורס זה מהווה מבחינות רבות את הדרך המתבקשת, הנוחה והמקצועית ביותר להתכונן לפעולה בשוק הנדל"ן בארה"ב, בצורה מושכלת ובעלת סיכויי הצלחה גבוהים.