עולם הביטוח הוא עולם שמגלגל הרבה מאוד כסף מדי שנה. הסיבה לכך היא פשוטה – כולנו מבוטחים בצורה כזו או אחרת. חברות הביטוח, שהן אלה שמספקות עבורנו את שירותי הביטוח ואת רשתות הביטחון הנחוצות לנו בתחומי החיים הרבים שלנו. הן עושות זאת דרך סוכני ביטוח – ומדובר במקצוע שתמיד יש אליו דרישה והצטרפות לשורותיו היא רווחית למדי. עם זאת, לא כל אחד יכול לעבוד כסוכן ביטוח, וישנם סטנדרטים שנקבעו על ידי משרד האוצר והמפקח על הביטוח, עם בחינות קבלה מאתגרות שרק מי שעובר אותן בהצלחה יכול לעבוד בתחום. את הבחינות הללו אנחנו נעבור במסגרת לימודי ביטוח.

 

קצת על המסגרת המקיפה של לימודי ביטוח אותם ניתן למצוא באקדמיה לפיננסים

לימודי ביטוח הם לימודים שמעניקים לנו את היסודות האיכותיים הן מבחינה תיאורטית והן מבחינה פרקטית בכל הנוגע לעולם הביטוח הישראלי, תוך מתן דגש נקודתי לכל נושא ונושא – מביטוח חיים ועד ביטוח פנסיוני. כמו כל מקצוע פיננסי אחר, סוכן ביטוח צריך קודם כל ידע בעולם הכלכלה, ולפיכך נדרש ללמוד קורס כלכלה (100 שעות אקדמיות) לקראת הבחינה בכלכלה של הרשות לניירות ערך המהווה בסיס שכולם מחויבים אליו. קורסים נוספים שעלינו לעבור במסגרת לימודי ביטוח הם הקורסים בסטטיסטיקה ומימון (100 שעות אקדמיות) והקורס בחשבונאות (100 שעות אקדמיות). לאחר בחינות הייסוד הפיננסיות נתמקד בתחום הביטוח ונקבל את ההכשרה הנחוצה לנו בתחום יסודות הביטוח ובתחום הגמר הפנסיוני.
מבחני משרד האוצר בתחום הביטוח מתחלקים לכמה מוקדים, ובכל אחד מהם האקדמיה לפיננסים נותנת את המוקד האיכותי ביותר שבנמצא. בתחום יסודות הביטוח אנו מעבירים קורס הכנה לבחינה של משרד האוצר, שבה מותנית העבודה כסוכן ביטוח, יועץ פנסיוני או משווק פנסיוני. אין דרישות קדם לקורס זה, והוא בהיקף של 55 שעות אקדמיות. גם קורס גמר פנסיוני (100 שעות אקדמיות) הוא הכרחי לסוכני ביטוח ולמי שמעוניין לעבוד כיועץ או משווק פנסיוני, וקורס זה מכין אותנו לבחינה האחרונה בהסמכתנו כמשווקים פנסיונים. הקורס מיועד למי שעבר או שפטור מבחינות היסוד בכלכלה, סטטיסטיקה ומימון, חשבונאות ויסודות הביטוח. כך למעשה מהווה הגמר הפנסיוני את השלב האחרון בדרך להסמכתנו כסוכני ביטוח ברמה הגבוהה ביותר והשתלבותנו בעולם הביטוח.

 

לימודי ביטוח איכותיים מאפשרים לנו לעבור את המבחנים הרלוונטיים ולהשתלב בעולם רווחי

 

כשאנחנו משתלבים במסגרת לימודית איכותית לקראת המבחנים המסמיכים אותנו כסוכני ביטוח, אנחנו מבטיחים את המעבר המוצלח שלנו. אך לא זו בלבד – אנחנו גם נותנים לעצמנו את היסודות האיכותיים ואת ההבנה המקיפה הנדרשת להשתלבות מוצלחת בשוק העבודה ולטיפוס בסולם הדרגות של עולם חברות הביטוח. כך למעשה הלימודים האיכותיים מהווים את הבסיס לקריירה מוצלחת בעולם הביטוח.