תהליכי הגלובליזציה המואצים המאפיינים את הכלכלה העולמית, בשילוב התפתחויות מהירות וחסרות תקדים בתחומים כמו תקשורת ותחבורה, הפכו את ההשקעות בשוק הנדל"ן העולמי לזמינות ואטרקטיביות עבור יותר ויותר ישראלים. כבר לא חייבים להיות איילי נדל"ן עתירי ממון על מנת להשקיע בנדל"ן בחו"ל – ניתן לעשות זאת גם בתור השקעה ראשונה וגם בתור מי שמעולם לא עסק בהשקעות נדל"ן מימיו (אך מעוניין להתחיל ולפעול בשוק באופן מחושב). מהן הפעולות שמומלץ לעשות על מנת להצליח לפעול בשוק הנדל"ן העולמי, ולעשות זאת בצורה מושכלת ומחושבת? כיצד יש לגשת להשקעות נדל"ן מעבר לים, בהתחשב בכך שאיננו מחזיקים בניסיון עשיר בתחום?

 

כמו כל תחום אחר – לימודים הם בסיס להצלחה

התשובה הראשונה והפשטנית יחסית שיש לנו להציע לשאלה – "כיצד לפעול ללא ניסיון קודם בתחום של השקעות נדל"ן בחו"ל?", היא כי דרך הפעולה המתבקשת במקרה זה היא קודם כל הרשמה לסוג זה או אחר של לימודי נדל"ן. אלו לא חייבים להיות לימודים מקיפים וארוכי טווח וניתן לבחור מבין שלל קורסים ממוקדים וייעודיים במיוחד עבור אנשים הנמצאים במצב זה, אך הנקודה החשובה כאן היא כי אין כל טעם להתחיל ולפעול ללא ידע רלבנטי מספק. אם אין לנו שום מושג בנוגע להשקעות נדל"ן בכלל, או בפרט בנוגע לשוק נדל"ן ספציפי זה או אחר בחו"ל, כדאי להתחיל בללמוד כמה דברים לפני שמשקיעים כסף בפועל.

תשובה מפורטת יותר תתייחס לכך שתחום לימודי הנדל"ן בישראל כיום הוא תחום עשיר ומגוון, בו ניתן למצוא קורסים רבים ושונים המתמקדים בזוויות וסוגיות שונות בתחום.

למעשה, עבור המתעניינים ספציפית בהשקעות נדל"ן בחו"ל, ולא בארץ, קיימים קורסים ייעודיים העוסקים ספציפית בנושא זה. דוגמה טובה לכך היא קורס המועבר כאן באקדמיה לפיננסים אשר עוסק בהשקעות מעבר לים, ספציפית בשוק הנדל"ן האמריקאי.

קורסים ייעודיים שכאלו כמובן אינם מספיקים על מנת להפוך אותנו לאנשי נדל"ן משופשפים אשר יכולים לפעול בשווקי נדל"ן בכל העולם ללא כל הגבלה או לימודים נוספים, אבל הם בהחלט מעניקים בסיס טוב ונרחב וארגז כלים לא קטן, המכיל כלים אשר יסייעו לנו לקבל החלטות מחושבות ונבונות יותר בבואנו להשקיע בשווקי נדל"ן בחו"ל.

 

צורך מהותי להכיר את הסוגיות הרלבנטיות על בוריין – לימודי נדל"ן חו"ל

על מנת להדגיש בצורה הברורה ביותר את החשיבות העצומה של לימודי נדל"ן בחו"ל בטרם ניגשים להשקיע בשוק, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשוק הממוקם במדינה אחרת, כדאי להבין כי בעוד ישנם עקרונות רבים המשותפים להשקעות נדל"ן בארץ ובחו"ל (וגם אותם יש ללמוד באופן מסודר ומקצועי), בסופו של יום כל שוק בכל מדינה הוא ייחודי בפני עצמו. כלומר – בכל מדינה תמצאו חוקי מיסוי שונים, מצב שונה לחלוטין של השוק, היסטוריה שונה של מחירי הנכסים ועוד אינספור פרמטרים אשר ייחודיים לאותה מדינה. הצעד הראשון שלכם הוא להבין מהם הפרמטרים הללו שיש לבדוק לעומק בטרם משקיעים, ואז להשיג את המידע הרלבנטי הנדרש לצורך קבלת החלטות מושכלת באמת. כך תוכלו להבין אילו נתונים עליכם לחפש על מנת למצוא עסקאות אטרקטיביות (למשל, עיר מסוימת בחו"ל בה נבנית כרגע תשתית חדשה של תחבורה ציבורית, תכיל בתוכה שכונות רבות בהן מחירי הנכסים עתידים לעלות משמעותית. גם כיוון זה טעון אישוש וניתוח מעמיק יותר של השוק המדובר…).

למידה עצמית של תחום הנדל"ן בכלל, ושל שוק נדל"ן ספציפי בחו"ל בפרט, אינם עניין של מה בכך. כיום מדובר כאמור בתחום עשיר ומפותח ביותר, הכולל למשל אינספור היבטים חוקיים ומיסויים אליהם יש להיות מודעים, אינספור טכניקות ושיטות מימון אפשריות שונות, אינספור דרכים לקבל ולנתח מידע המצטבר בשוק ויכול להעיד על מגמות עתידיות צפויות.

 

כלומר – השקעות נדל"ן בחו"ל אינם עניין פשוט, אך בכל זאת מדובר בתחום פעילות הנגיש לכל מי שמתעניין בו באמת ומוכן להשקיע את הזמן ותשומת הלב הנדרשים על מנת ללמוד אותו מעט יותר לעומק, בטרם הוא מתחיל. לימודי נדל"ן המתמקדים בהשקעות נדל"ן בחו"ל יכולים להקנות לכל אחת ואחד מאיתנו את הבסיס היציב הנדרש על מנת להתחיל לפעול בתחום באופן מושכל וללא חששות מיותרים.