אחד הקורסים הבסיסיים והחשובים ביותר במסגרת לימודי שוק ההון הוא קורס ביסודות החשבונאות. בעוד רבים עשויים לחשוב כי חשבונאות היא מקצוע הרלבנטי רק או בעיקר לעבודתם של רואי חשבון ותו לא, בפועל מדובר בתחום מרכזי ובסיסי בעולם הכלכלה והפיננסים, ולכן בתחום הרלבנטי עבור אנשי מקצוע רבים בעולם זה, מעבר לרואי חשבון או מנהלי חשבונות. למעשה, קורס בחשבונאות הכרחי עבור מרבית האנשים המעוניינים להיכנס לשוק ההון כאנשי מקצוע, גם בתחומים כמו השקעות, נדל"ן, ביטוח ופנסיה.

 

מקצוע בסיסי והכרחי בעולם העסקי שמומלץ ביותר לכל אחד להכיר

ישנן כמה סיבות שונות לכך שקורס ביסודות החשבונאות מוצע כמעט לכל מי שמתעניין/ת בלימודי שוק ההון. הסיבה הראשונה היא החשיבות העצומה שיש לראיית חשבון, או לפחות ליסודות הכלליים של תחום זה, עבור כל מי שמעוניין להבין לעומק את עולם הכלכלה והפיננסים ולעבוד כאיש מקצוע (כמו גם כסוחר או משקיע עצמאי) בשוק ההון. בין אם אתם מעוניינים להיות יועצי השקעות, סוכני ביטוח, ברוקרים או בעלי כל מקצוע אחר בעולם זה, חשוב שתבינו כמה שיותר טוב כיצד עובדת המערכת החשבונאית, כיצד מנוהלים ספרי חשבונות של חברות מסחריות, מהם הדוחות העיקריים אשר בהגשתם מחויב כל בית עסק או ארגון באשר הוא ומהן הדרכים החשבונאיות הבסיסיות לוודא כי חברה כלשהי פועלת בצורה יעילה ומחושבת. עולם החשבונאות בא לתת מענה לצורך לנהל בצורה מסודרת וברורה את פעילות העסק (לא משימה טריוויאליות כלל אפילו בעסק קטן וחדש) מצד אחד, ולאפשר לעסק להתנהל בצורה חוקית ומסודרת אל מול הדרישות הרשמיות והטכניות הרבות של רשויות המדינה מצד שני.

 

מבחן ביסודות החשבונאות כתנאי מקדים לקבלת רישיונות בשוק ההון

סיבה מרכזית נוספת לקחת קורס בחשבונאות במסגרת לימודי שוק ההון היא מפני שמבחן מעמיק ביסודות החשבונאות הוא תנאי מקדים והכרחי לקבלת רישיונות לעסוק בתחומי הכלכלה והפיננסים. אם אתם מעוניינים לעסוק בייעוץ או ניהול תיקי השקעות, בשיווק של פוליסות ביטוח, בייעוץ או שיווק פנסיוני או כברוקרים מקצועיים העובדים בבתי השקעות ובנקים – תהיו חייבים לעבור מבחן רשמי מטעם מוסדות המדינה ביסודות החשבונאות (בנוסף למבחנים במקצועות בסיסיים ומרכזיים נוספים).
בעוד מבחן זה ביסודות החשבונאות אינו חייב להיות קשה או מאיים במיוחד, הוא גם רחוק מלהיות טריוויאלי או קל למעבר. במיוחד אם אינכם מגיעים עם רקע כלכלי וניסיון כלשהו בניהול עסק או בראיית חשבון – סביר להניח שאינכם מכירים את מרבית המונחים והמושגים בהם נעשה שימוש בתחום זה, ואת מרבית השיטות השונות בהן משתמשים על מנת לרשום ולחשב מדדים ונתונים שונים הקשורים לארגון כלשהו (עסק קטן, חברה גדולה, גוף פיננסי זה או אחר וכו'…). מעבר להכרת המונחים ושיטות הרישום והחישוב, יש לצבור גם ניסיון מסוים בביצוע הרישומים והחישובים הללו בעצמכם. המבחן ביסודות החשבונאות, בדומה לתחום החשבונאות כולו, הוא מבחן טכני בחלקו, במסגרתו נדרש הנבחן לבצע חישובים מסוימים ולהפגין בקיאות באופני הרישום וחישוב הנתונים המונהגים בתחום.

 

הכנה יסודית למבחן והבנה אמיתית של החומר הנלמד – קורס בחשבונאות

במידה ואתם מעוניינים לעסוק במקצועות שוק ההון השונים, וגם אם אתם רק מתעניינים בתחום, כל הנכתב לעיל לא צריך להרתיע או להפחיד אתכם. כן, חשבונאות זהו תחום חשוב ובסיסי עבור המעוניינים להיכנס לעולם זה, אך למרות המורכבות הרבה הכרוכה ברישום וחישוב חשבונאי, באמצעות למידה מסודרת ויסודית של מקצוע זה ניתן במהירות לרכוש את הכלים הנחוצים על מנת לשלוט בתחום ברמה מספקת. כמובן שאינכם צריכים לדעת ולהבין לחשבונאות ברמה של תואר אקדמאי בתחום, המתאים למעוניינים לעסוק ספציפית בראיית חשבון. תחת זאת, עליכם להכיר את התחום באופן כללי, לדעת כיצד לקרוא מסמכים מסוימים (מאזן, דו"ח רווח והפסד ודוחות כספיים נוספים) ולדעת כיצד לבצע חישובים ורישומים מסוימים.
את כל זה ניתן ללמוד באופן יסודי ומעמיק במסגרת קורס בחשבונאות המועבר במתכונת גמישה ונוחה לתלמידים של לימודים בשוק ההון. קורס זה מעניק לכם את הידע והכלים החשבונאיים הנחוצים על מנת לעסוק במקצועות שוק ההון השונים (ייעוץ וניהול השקעות, ייעוץ פנסיוני וכו'…), ומכין אתכם למבחן הרשמי של הרשות לניירות ערך הנדרש כאמור לצורך קבלת רישיון לעסוק במקצועות אלו.