לימודי שוק ההון כוללים בתוכן מגוון נושאים וקורסים שונים, חלקם עוסקים בהכשרות מעשיות למבחנים החיצוניים הנדרשים לצורך קבלת רישיון עבודה מקצועי במקצועות השונים מעולם הפיננסיים והביטוח וחלקם מעניקים ידע תיאורטי, מעשי וטכני בתחומים ספציפיים בשוק ההון כגון מסחר בורסאי, השקעות נדל"ן וכד'. בעוד רבים שמעו בעבר באופן כללי על תחום לימודים זה, לא מעט מן הנשים והגברים, הצעירים והמבוגרים השוקלים הרשמה למסלול לימודים כלשהו מרגישים כי אינם מבינים מספיק לעומק מה זה בדיוק "לימודי שוק ההון". אחת הדרכים להבין טוב יותר, לקבל טעימה של ממש ולהתנסות בעצמכם בתחום לימודים זה, גם ללא התחייבות למסלול לימודים מלא ומקיף, היא לקחת קורס ראשון בתחום. לא כל קורס בהכרח מייצג את כל עולם הלימודים והקורסים הקשורים לשוק ההון, אך חלק מהקורסים בהחלט נותני טעימה מייצגת ונרחבת של עולם זה, ועוסקים בנושאים ספציפיים רלבנטיים רבים מהתחום. דוגמה לקורס מסוג זה, המומלץ בין השאר גם כקורס היכרות ראשוני עם התחום הוא לימודי חשבונאות. מה כולל קורס זה, עבור מי הוא מיועד ומדוע מדובר בקורס אשר יכול להיות מוצלח בתור הקורס הראשון שלכם בתחום?

 

מאזן, ניתוח דוחות כספיים ועוד – היכרות עם נושאי ליבה הרלבנטיים לכולם

אחת הסיבות למרכזיותו של קורס חשבונאות בעולם לימודי שוק ההון היא מפני שמדובר בקורס אשר נוגע בלב ליבם של נושאים מרכזיים וחשובים בעולם הפיננסיים, כאלו אשר רלבנטיים לכלל העוסקים בעולם זה, החל מרואי חשבון ועד ליועצים פיננסים, מנהלי תיקי חשבונות או סוחרים בבורסה.

עולם החשבונאות הפיננסית עוסק ברישום המפורט ובניתוח של נתונים ואירועים פיננסיים, החל מההוצאות וההכנסות הפשוטות והמפורטות ביותר של עסק כלשהו ועד ליחסים פיננסיים מורכבים אשר מעידים על מצבן של חברות ענק במשק. לכן, מעניק לנו מקצוע החשבונאות כלים רבי עוצמה לניתוח והערכה של גורמי מפתח במשק, דוגמת החברות הגדולות והמשפיעות ביותר. זו הסיבה לכך שכל בעל מקצוע רשמי בעולם הפיננסיים המחזיק ברישיון רשמי מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר, מחויב בהיכרות נרחבת עם עולם החשבונאות. היכרות זו מומלצת גם עבור כל מי שאינו מחזיק ברישיון רשמי במקצוע פיננסי זה או אחר, שכן מדובר כאמור ביכולת לקרוא ולהבין את הנעשה בשוק באופן מושכל ומפוכח.

היכרות והבנה לעומק של מושגים בסיסיים ומרכזיים כמו מאזן, דו"ח רווח והפסד, דוחות תזרימי מזומנים, סוגים שונים של יחסים פיננסיים ועוד – כל אלו אינם רק בגדר המלצה עבור המעוניינים להבין מה קורה בשוק וכיצד ניתן לפעול בו – מדובר בבסיס הכרחי ומקדים למרבית אסטרטגיות הפעולה והטכניקות השונות בהן משתמשים בשוק, כמו גם בסיס הכרחי לעיסוק פיננסי אשר משפיע על אנשים אחרים דוגמת ייעוץ השקעות או ניהול תיקי השקעות של לקוחות.

 

צעד הכרחי גם בדרך לרכישת רישיון תעסוקה במקצועות המרכזיים בתחום

סיבה טובה נוספת להתחיל עם קורס חשבונאות כקורס היכרות ראשוני עם לימודי שוק ההון היא כי קורס זה הוא שלב הכרחי ואינטגראלי במרבית מסלולי הלימודים הכרוכים בהשגת רישיון תעסוקה רשמי במקצועות הפיננסיים. במידה ומעוניינים להמשיך את הלימודים במסלול זה או אחר, סביר מאוד להניח כי קורס זה ייכלל בהמשך הדרך במסגרת תכנית הלימודים. בין אם מחליטים ללכת במסלול של ייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני, ניהול תיקי השקעה, שיווק פנסיוני או סוכן/ת ביטוח – מבחן חיצוני בחשבונאות מטעם הרשות לניירות ערך הוא תחנה הכרחית בה חייבים לעבור. קורס חשבונאות נבנה במיוחד לצורך הכנה מעמיקה ומקצועית למבחן זה.

בנוסף, גם אם לאחר מכן מחליטים לפנות לתחומי לימודים אחרים כמו מסחר בורסאי או לימודי נדל"ן, עולם החשבונאות רלבנטי ביותר כאמור גם עבור תחומים אלו, כמו כל תחום שניתן להעלות על הדעת בעולם הפיננסים ושוק ההון.

לכן, במידה ומתחילים עם קורס ניתן להיות שקטים ובטוחים כי לא מדובר בבזבוז זמן – סביר מאוד להניח שתזדקקו לידע ולכלים הניתנים בקורס זה על מנת לצלוח בשלום את המבחן בחשבונאות של הרשות לניירות ערך, וגם אם תפנו למקצועות אשר אינם מצריכים מבחנים אלו – לידע הבסיסי המועבר בהם תזדקקו בכל מקרה על מנת להבין מה קורה בשוק, ולפעול באופן אפקטיבי כסוחרים, אנשי נדל"ן וכד'.

 

ללמוד את התחום מאפס – קורס המתאים גם לחסרי ידע וניסיון קודם

סיבה חשובה שלישית אשר הופכת את הקורס בחשבונאות למועמד אטרקטיבי לקורס היכרות ראשון עם לימודי שוק ההון היא אופיו שלקורס זה – מדובר בקורס אשר בנוי על מנת להתאים לכלל המתעניינים בתחום, גם אלו המגיעים ללא ידע מעמיק מקדים או כל ניסיון קודם בעולם החשבונאות או בשוק ההון ועולם הפיננסיים בכלל. אין דרישות קדם בהן חייבים לעמוד על מנת להירשם לקורס זה והוא מתאים גם למי שאין לו שמץ של מושג מה אומרים מונחים כמו – "מאזן" או "תזרים מזומנים". את כל אלו ועוד רבים נוספים אשר יעניקו לכם תמונה טובה בנוגע לתחום החשבונאות בפרט, ועולם הכלכלה והפיננסים בכלל, תלמדו בקורס זה ממש "מאפס".