יועץ השקעות הוא איש מקצוע חשוב בשוק ההון. הוא משמש בתור גורם אובייקטיבי ותפקידו לספק שירותי ייעוץ רק במידה ואין לו זיקה למשאב או נייר ערך מסוים. היועץ נדרש לעמוד בכללי אתיקה מחמירים והוא חייב לעשות הכל כדי להימנע מניגוד עניינים. לימודי ייעוץ השקעות מתאימים לגברים ונשים עם יחסי אנוש טובים, למי שיודע לספק שירות סבלני ולכל מי שחשוב לו להכיר את שוק ההון אך גם לתת פתרונות אפקטיביים לקהל יעד מגוון.
קורס יועץ השקעות מבטיח השתלבות מהירה בתפקידים מאתגרים. לאחר הקורס ניתן להגיש מועמדות לעבודה בבנקים, בחברות המנהלות קרנות נאמנות, קופות גמל או כל סוג אחר של נכסים. השכר ההתחלתי של יועץ השקעות עומד על 7,000-9,000 ש"ח בחודש, לאחר ותק של עד חמש שנים הוא מגיע ל-12,000 ש"ח בחודש ובותק של מעל חמש שנים הוא נע סביב 16,000-20,000 ש"ח.

 

איך מקבלים רישיון של יועץ השקעות?

קורסים בשוק ההון נערכים במוסדות לימוד המכינים לבחינה של הרשות לניירות ערך. כדי לקבל רישיון של יועץ השקעות יש צורך בביצוע 5 בחינות של הרשות, לרבות תקופת התמחות של 6 חודשים. שעות הלימוד לקראת קבלת הרישיון כוללות קורס כלכלה, קורס מימון וסטטיסטיקה, קורס חשבונאות, קורס אתיקה ודיני ניירות ערך וקורס מקצועית א'. עם זאת, בעלי תואר אקדמי בכלכלה, מנהל עסקים, בנקאות וחשבונאות פטורים מבחינות של הרשות לניירות ערך בכלכלה, מימון וסטטיסטיקה וחשבונאות.
הרשות לניירות ערך מקיימת את הבחינות עבור מתן רישיון של יועץ השקעות בשני מועדים בשנה עבור כל מקצוע. הבחינות מתקיימות במשרדי הרשות בתל אביב והן דורשות הרשמה מוקדמת. מלבד מעבר של בחינות ותקופת התמחות כאמור לעיל, התנאים המקדימים לקבלת הרישיון הם אזרחות ישראלית ללא עבר פלילי.

 

התמחות לאחר לימודי שוק ההון

רוב המקצועות המעשיים השייכים לדיסיפלינה של לימודי שוק ההון מחייבים התמחות מעשית. עבור רישיון לייעוץ השקעות צריך המתמחה למצוא מאמן בעל רישיון ייעוץ השקעות בתוקף של 5 שנים לפחות. התמחות בייעוץ השקעות ניתן גם לבצע בבנקים, כאשר הטיפ המרכזי בהקשר הזה הוא להתחיל לעבוד עוד לפני כן בגוף בו אתה מעוניין להתמחות. כדאי להירשם ללימודים בגוף מוביל על מנת לקבל עדיפות במסלולי התמחות.
המטרה של התמחות לאחר הקורסים בשוק ההון היא להבטיח התנהלות מקצועית בענף דינאמי, גמיש וסוער. ההתמחות הינה לא פשוטה, אולם היא מהווה תנאי לצבירת מקצועיות וניסיון. בנוסף, קיים ביקוש שוטף לאנשי מקצוע עם רישיון בייעוץ השקעות. ההתמחות משמשת בהקשר הזה כאמצעי סינון ולכן יש לה משמעות לטווח ארוך. מומלץ לבחור היטב קורס ייעוץ השקעות ולהשקיע את המאמץ הדרוש על מנת להפיק ממנו יתרון בשוק העבודה.