במסגרת חטיבת לימודי שוק ההון באקדמיה לפיננסים ניתן למצוא את אחד הקורסים המקיפים והפופולאריים ביותר בתחום זה – שוק ההון למתחילים. קורס זה מאגד בתוכו מספר רב של נושאים שונים המרכיבים יחדיו את התחום של שוק ההון ומסחר בורסאי, ומציע למעשה חבילה אחת כוללת המציעה לכל המתעניין בתחום רקע נרחב ומעמיק, כמו גם תרגול מעשי במסחר.

מכיוון שמדובר בקורס בעל סילבוס ארוך ומפורט כל כך הכולל בתוכו מספר רב יחסית של נושאים שונים בתוך העולם של שוק ההון והמסחר הבורסאי, רבים טועים לחשוב כי על מנת להירשם לקורס יש צורך ברקע קודם משמעותי בתחום, או באחד ממקצועות הפיננסים דוגמת כלכלה, ניהול, חשבונאות וכו'. בפועל, מותאם קורס זה לכל המתעניינים בתחום ומיועד גם ובעיקר עבור אנשים המגיעים ללא רקע נרחב בפיננסים.

 

מתאים לכל מי שמעוניין למצות עצמו אישית ועסקית בצורה טובה יותר

כאשר בוחנים את הרכב האנשים הנרשמים בפועל לקורס שוק ההון למתחילים, מגלים כי מדובר בקהל מגוון יחסית, שחלק גדול ממנו כולל אנשים ללא כל ניסיון או רקע בעולם הפיננסים. קורס זה מעניק היכרות רחבה ומעמיקה יחסית עם שוק ההון, כמו גם ידע רב ומפורט יותר במגוון נושאים רלבנטיים, ותרגול מעשי של מסחר בורסאי.

ההיכרות הרחבה והידע המעמיק בתחומים השונים המרכיבים את שוק ההון – אלו הם כלים יעילים מאוד עבור מגוון רב של אנשים. כמובן שמי שמעוניין לסחור בפועל בבורסה ימצא הרבה מאוד ערך בקורס מסוג זה, אך גם עבור מי שאינו מעוניין בהכרח להיכנס לתחום המסחר יש הרבה מאוד מה להרוויח מקורס זה. חלק ניכר מהנרשמים לקורס הם אנשים המעוניינים להבין טוב יותר את השוק ואת עולם הבורסה, הכלכלה והפיננסים בכלל, הן על מנת להשתפר באופן בו הם מתנהלים כלכלית והן על מנת לשפר את ידיעותיהם וכישוריהם על מנת להצליח בצורה טובה יותר בעסקיהם או בעבודתם כשכירים. באופן כללי, קורס זה מתאים לכל מי שמעוניין למצות עצמו טוב יותר מבחינה אישית ועסקית – הן עובדים שכירים במגוון תחומים במשק המעוניינים להבין טוב יותר את המציאות הכלכלית המורכבת בה כולנו חיים ופועלים, הן יזמים, משקיעים ובעלי עסקים המעוניינים להצליח להתנהל בצורה מושכלת ויעילה יותר, הן אנשים המתעניינים בתחום באופן כללי בלבד והן אלו המעוניינים כאמור לעסוק בתחומים הרלבנטיים ישירות דוגמת מסחר בורסאי.

גם החלק של התרגול המעשי הנכלל בקורס מעניק להרבה אנשים את האפשרות להרגיש באופן מוחשי לחלוטין כיצד מרגיש לסחור בבורסה, כיצד ניתן ליישם את הכלים שנלמדו בפועל וכיצד הם מרגישים ומגיבים כאשר הם מרוויחים או מפסידים בפעולות המסחר שהם מבצעים.

 

קורסי המשך מומלצים במסגרת לימודי שוק ההון

רבים מהתלמידות והתלמידים המסיימים את קורס שוק ההון למתחילים מעוניינים להמשיך להעמיק ולהרחיב את ידיעותיהם והבנתם בתחום, כמו גם להתפרש לתחומים מקבילים וקשורים, ולהעמיק את הבנתם בתחומים אלו גם כן.

על מנת לעשות זאת, קיימים מספר קורסי המשך מומלצים אשר עוסקים בנושאים שונים בעולם המסחר ושוק ההון. דוגמה אחת מתבקשת היא – קורס שוק ההון למתקדמים, אשר עוסק בתחום של השקעות ערך ובמסגרתו מוענקת לתלמידים כלים מעשיים לבחירת ניירות ערך בהתבסס על מודלים כלכליים שונים.

דוגמה נוספת לקורס המשך מעניין הוא הקורס העוסק באופציות מעו"ף אשר נכנס לעובי הקורס בכל הנוגע למכשירים נגזרים. דוגמה נוספת לקורס המתמקד ועוסק לעומק בנושא צר וממוקד הוא קורס ניתוח טכני (אחת משיטות ניתוח הנתונים וקבלת ההחלטות הנפוצות ביותר בעולם הפיננסי).

עבור תלמידי ההמשך המעוניינים לסגל כמה כלים פרקטיים, בסיסיים ויעילים ביותר מוצעים קורסים דוגמת "הקורא בדוחות" – קורס העוסק בקריאה וניתוח של דוחות כספיים (אחד הכלים הבסיסיים והמתבקשים ביותר העומדים לרשותם של משקיעים, יזמים ובעצם כל אדם המתעניין בעולם הכלכלה והפיננסים מסיבה זו או אחרת). דוגמה נוספת בהקשר זה הוא קורס כלכלת המשפחה, המתמקד בניהול נכון מבחינה כלכלית של משק הבית.

קורס מרתק נוסף אליו ניתן להירשם גם כקורס המשך הוא הקורס "פסיכולוגיה בהשקעות" אשר עוסק בדינמיקה הפסיכולוגית המורכבת המאפיינת את מרבית המשקיעים והאנשים הפועלים בשוק ההון.