השקעה בתחום כמו נדל"ן נחשבת לאחת ההשקעות הבטוחות יותר הקיימות היום. המשקיעים יכולים להפיק רבות מנכס, בין אם מדובר בדירה או במרכז מסחרי. רבים חוסכים סכומי כסף גבוהים במטרה להשקיע אותם בעתיד בעסקאות נדל"ן, אך לא מעטים מסתכנים גם בהשקעה בלתי בטוחה אשר עלולה להוביל בסופו של דבר להפסדים כלכליים. משום כך, גם אם צברתם הון משמעותי ואתם מעוניינים להשקיע בנדל"ן, מומלץ לקבל הכשרה בתחום.

למי כדאי להיכנס לשוק הנדל"ן

כל אזרח יודע שלא קל לדאוג לפרנסה בישראל. שכירים רבים העובדים במשרה מלאה מקבלים שכר ממוצע אשר לא תמיד מאפשר להם לפרנס את משפחתם בכבוד, ואילו העצמאיים מנסים לצלוח את השוק התחרותי בשלום. בעקבות מצבו ההפכפך של השוק בארץ, נוצר הצורך לחשוב על תוספת הכנסה נאותה. משום כך, השקעות ויזמות נדל"ן הפכו לאטרקטיביות במיוחד, אך האם הן מתאימות לכולם? לפני שאתם פונים לתחום הנדל"ן, חשוב שתשאלו את עצמכם כמה שאלות:

• האם יש לכם סכום כסף מכובד ופנוי שאתם מוכנים להשקיע בנדל"ן?
• האם אתם מעוניינים להקדיש זמן ומאמץ על מנת להכיר לעומק את שוק הנדל"ן ולהפוך ליזמים ומשקיעים?
• האם יש לכם רקע בתחומים חופפים כמו שמאות מקרקעין, עריכת דין או ייעוץ נדל"ן?

הקורס יכול להתאים הן לאדם הפרטי המעוניין לייצר לעצמו השקעה פאסיבית בטוחה והן לעצמאיים שרוצים להקים עסק בתחום הנדל"ן. כמו כן, הקורס מתאים לאנשים עובדים. בדרך כלל מדובר במפגשים שבועיים המתקיימים בשעות נוחות.

אילו משקיעי נדל"ן אתם רוצים להיות?

ישנם שני סוגים עיקריים של משקיעי נדל"ן. הסוג הראשון הוא משקיעים לטווח הארוך אשר מעוניינים להשקיע בנכס בכל רגע כדי לקבל ממנו רווחים קבועים לאורך זמן. משקיעים מסוג זה לא בהכרח מתמחים בתחום הנדל"ן, ובמקרים רבים יסתפקו ברכישת נכס אחד בלבד. הסוג השני הוא משקיעים לטווח קצר. על פי רוב, מדובר באנשי מקצוע המתמחים בתחום הנדל"ן, והם מחפשים עסקאות משתלמות בכל עת כדי להשקיע בהן ולקבל רווחים תוך זמן קצר.

מה לומדים בקורס

קורס נדל"ן מציע מגוון רחב של כלים שימושיים אשר יכולים לסייע לכם לבחור את העסקה המשתלמת ביותר. במהלך הלימודים רוכשים התלמידים ידע חיוני המקנה להם ביטחון בעת ביצוע עסקה. כמו כן, הקורס כולל מגוון רחב של נושאים דוגמת תמ"א 38, סוגי העסקאות שניתן לבצע בתחום הנדל"ן, תכנון מס בעסקאות נדל"ן, היטל השבחה, אישורים לתוכניות בנייה שונות, ההיבטים המשפטיים של עסקאות המקרקעין, מאגרי מידע המסייעים באיתור נכסים וכדומה.

מדוע כדאי להשקיע דווקא בתחום הנדל"ן

בישראל לא חסרים אפיקי השקעה שיכולים להניב פירות, אך עסקאות נדל"ן נחשבות למשתלמות ביותר. לדוגמה, אם יש לכם 150,000 שקלים פנויים, אתם יכולים לרכוש נכס ואת יתר הסכום לשלם באמצעות משכנתא ארוכה. בינתיים, אפשר יהיה להשכיר את הנכס והדיירים יחזירו את יתרת המשכנתא.
קיימים אפיקי השקעה נוספים, כמובן, יש אנשים המעדיפים להשקיע את כספם במניות אשר נחשבות לאפיק השקעה נזיל ומהיר. נוסף על כך, יש המחליטים להשקיע באגרות חוב, אשר בדומה לנכסי נדל"ן נחשבות להשקעות לטווח ארוך. עם זאת, כאן קיימת הסכנה שבעל החוב לא יצליח לפרוע את הכסף.

להבחין בין סוגי הנכסים

כדי לבחור את סוג ההשקעה המתאים ביותר, חשוב להכיר את סוגי נכסי נדל"ן הקיימים היום:
• השקעה בקרקע – הקרקע היא השלב ההתחלתי ביותר של הבנייה, ולכן היא עתידה להפיק רווחים נאים. קיימים ארבעה סוגי קרקעות: קרקע המיועדת לבנייה, קרקע המיועדת למסחר, קרקע המיועדת לפעילות חקלאית וקרקע המיועדת לצורך שימור עבור פארק או מקום ציבורי.
• נכסים המיועדים למגורים – אלה הנכסים המוכרים לכולנו – בתים פרטיים, וילות, דירות בבנייני מגורים.
• משרדים – מיועדים בדרך כלל להשכרה. משמשים לצורך הענקת שירות ללקוחות.
• מפעלים – נכסים המתאימים לעבודת ייצור יום יומית. המבנה של המפעלים צריך להיות נוח ונגיש לרכבים גדולים.
• מרכזים מסחריים – חנויות, תחנות דלק, קניונים או כל מוקד מכירתי אחר.
• נכסים מעורבים – עירוב סוגי הנכסים. לדוגמה, בניין שיש בו חנות ודירות מגורים.

בארץ או בחו"ל

קורס השקעות ויזמות נדל"ן מלמד את תלמידיו כיצד לאתר עסקאות משתלמות. יש המעדיפים להשקיע בעסקאות בארץ, אך יש המרחיבים את פעילותם גם לחו"ל. מדינות שונות ברחבי העולם נחשבות למשתלמות. בקורס ישנו שיעור המוקדש לעסקאות נדל"ן בחו"ל, ולאלו המעוניינים להעמיק את הידע הרי שניתן לעשות זאת במסגרת קורס נדל"ן בחו"ל.