צעירים וצעירות ישראלים רבים, כמו גם לא מעט מבוגרים ומבוגרות יותר המעוניינים בהסבה מקצועית, שואפים להשתלב בדרך זו או אחרת בעולם ההשקעות והפיננסים. זאת ניתן לעשות במגוון דרכים, ובעיקר על ידי הוצאת רישיונות תעסוקה מקצועיים באחד ממקצועות הפיננסים השונים – ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות, רישיון סוכן ביטוח, שיווק וייעוץ פנסיוני,  וכד'. על מנת להוציא את רישיונות התעסוקה הרשמיים מטעם המדינה המאפשרים עבודה חוקית בתחום, יש לעבור מספר בחינות חיצוניות (המועברות מטעם הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר), כמו גם לעבור תקופת התמחות במקצוע. אחת הבחינות העיקריות במסלולים אלו, בחינת גמר המהווה דרישת חובה עבור מרבית הרישיונות בתחום, היא הבחינה במקצועית א'. במה עוסקת בחינה זו, מדוע היא נכללת בדרישות החובה של מרבית המסלולים לרישיונות תעסוקה בעולם ההשקעות והפיננסים ומהי הדרך הטובה ביותר להתכונן לבחינה מאתגרת זו?

 

להכיר את עולם ניירות הערך בצורה יסודית ומעמיקה – לימודי מקצועית א'

הנושא העיקרי בו עוסקת הבחינה במקצועית א' הוא עולם ניירות הערך. עבור מי שעדיין אינו בקיא במושגים מעולם הכלכלה והפיננסים – "ניירות ערך" הוא שם כללי למגוון רחב של כלים ונכסים פיננסיים, אשר חלקם מוכרים לכולנו – מניות, אגרות חוב, מטבעות זרים, סחורות (דוגמת נפט, זהב וכו')ובאופן כללי – כל נכס או כלי פיננסי אשר נסחר בשוק ההון – רובם ככולם נחשבים לסוגים שונים של ניירות ערך.
עכשיו, כשאנחנו יודעים פחות או יותר למה הכוונה ב"ניירות ערך", ניתן להתחיל ולהבין מדוע מדובר בתחום גדול ועשיר כל כך במידע מסוגים שונים, תחום שעל מנת להכיר אותו בצורה מעמיקה נדרשים לימודים ממוקדים בנושא, ומדוע מדובר בנושא הרלבנטי וחשוב כל כך עבור כלל אנשי המקצוע מעולם הפיננסים, ובכללם יועצי השקעות, מנהלי תיקים, סוכני ביטוח ושאר בעלי המקצועות שהוזכרו לעיל מעולם ההשקעות והפיננסים. כל אחד מאנשי מקצוע אלו עוסק בצורה זו או אחרת במסחר בניירות ערך – בין אם מדובר ביועץ ההשקעות המייעץ ללקוחותיו איזה תמהיל של ניירות ערך מסוגים שונים כדאי שיאפיין את תיק ההשקעות שלהם ובין אם מדובר בסוכן הביטוח אשר כספי הביטוח של לקוחותיו מושקעים בצורה זו או אחרת בניירות ערך בשוק ההון – על כל בעל מקצוע מעולם ההשקעות והפיננסים ללא יוצא מן הכלל להכיר לעומק את הסוגים השונים של ניירות ערך, מאפייניהם הכלליים, החוקים והתקנות החלים עליהם וכו'.

בחינה מאתגרת עבורה מומלץ קורס הכנה ייעודי – קורס מקצועית א'

הבחינה במקצועית א' נחשבת ללא ספק לאחת הבחינות המאתגרות יותר במסגרת מסלולי ההכשרה לקבלת רישיון תעסוקה זה או אחר בעולם ההשקעות והפיננסים. מדובר באחת מבחינות הגמר (הבחינות הסופיות אותן יש לעבור על מנת לקבל את הרישיון), וכאמור בבחינת גמר המשותפת למרבית מסלולי הרישיונות השונים. בבחינה זו בוחנת הרשות לניירות ערך לא רק את ההיכרות הכללית של הנבחן/ת עם סוגי ניירות הערך השונים, אלא גם את הבקיאות שלהם במגוון סוגים שונים של ניירות ערך, החוקים והתקנות הרלבנטיים בנוגע אליהם וכו'. מכיוון שמדובר באחת הבחינות המאתגרות יותר במסלולי הרישיונות המקצועיים הללו, פונים רובם המכריע של הנבחנים לקורס הכנה ממוקד, המיועד להכין את המשתתפים בו לבחינה בצורה הטובה ביותר.

קורס מקצועית א' של האקדמיה לפיננסים נשען על שנים רבות של ניסיון ממוקד בהגשת תלמידים ותלמידות לבחינה זו, ומועבר על ידי מורים מנוסים אשר כבר מכירים את מרבית השאלות הנשאלות בכל מועד של בחינה זו בעל פה. שיעורי ההצלחה של המשתתפים בקורס מקצועית א' של האקדמיה גבוהים ביותר ביחס לאחוזי ההצלחה הכלליים, וקל להבין כיצד השתתפות בקורס זה מעניקה יתרון משמעותי כאשר ניגשים לבחינה.