כל מי שהתעניין/ה בעיסוק באחד ממקצועות הפיננסים הנפוצים השונים (ניהול תיקי השקעות, ייעוץ השקעות, סוכן ביטוח, אנשי מקצוע המתמחים בעולם הפנסיוני וכו') וודאי שמע לא מעט על המבחן ב"מקצועית א' ". מבחן זה, המועבר על ידי הרשות לניירות ערך ועוסק בפירוט רב בעולם ניירות הערך למיניהם וסוגיהם הרבים והשונים, נחשב לאחד המבחנים הקשים והמאתגרים יותר בדרך לקבלת רישיונות התעסוקה השונים בעולם הפיננסיים. מכיוון שמבחן זה עוסק בנושא מרכזי כל כך בשוק ההון המהותי לעיסוקם של כל אנשי המקצוע בתחום באשר הם, מדובר בדרישת חובה המשותפת כמעט לכל מסלול בו תבחרו מבין המסלולים לרישיונות השונים. מפאת החשיבות של מבחן זה והאתגר שהוא מציב לניגשים אליו, מציעה האקדמיה לפיננסים קורס הכנה מקצועי וממוקד עבור בחינה זו, קורס המהווה את ההכנה המעמיקה והטובה ביותר שאפשר לעשות לקראת מבחן חשוב זה.

שילוב הכרחי בין לימוד תיאורטי ותרגול מעשי – קורס מקצועית א'

על מנת להעביר את החומר הנדרש בצורה הטובה ביותר ולגרום לניגשים לבחינה לא רק להבין אותו, אלא גם ממש להפנים ולזכור אותו כמו שצריך (ברמה שתבטיח מעבר של הבחינה ברמת וודאות גבוהה), פיתחו מורי הקורס המעבירים אותו כבר שנים רבות שיטה המשלבת בין לימוד תיאורטי ומעשי.
כאשר לומדים באופן תיאורטי בלבד אודות סוגים רבים ושונים של ניירות ערך, כל אחד והמאפיינים שלו, החוקים והתקנות החלים עליו, האופן בו מומלץ להשתמש בו במסגרת של תיק השקעות וכו', קל מאוד ללכת לאיבוד בתוך כל החומר הזה ולשכוח חלקים רלבנטיים ממנו כאשר מגיעים ליום המבחן. מצד שני, בדומה לכל תחום אחר, גם כאן לא ניתן כמובן לתרגל באופן מעשי את החומר בלי שלומדים את החומר התיאורטי הרלבנטי לעומק לפני כן. הדרך המתבקשת והטובה ביותר, אם כן, היא לשלב בין השניים, ולהציע קורס בו מושם דגש הן על לימוד תיאורטי והן על תרגול מעשי, וכל אחד מן השניים מקבל התייחסות נרחבת ואת מלוא תשומת הלב והשעות הנחוצות לשם כך.
החלק של התרגול ה"מעשי" בלימודי מקצועית א' של האקדמיה לפיננסים כולל בנק של שאלות אשר הופיעו במבחן זה בעבר, או שאלות דומות ביותר המהוות גרסה קרובה של שאלות שהופיעו במבחן. מכיוון שמבחן זה מועבר כבר שנים רבות, ובאקדמיה כבר סייענו לאלפים רבים של תלמידים ותלמידות לגשת למבחן ולצלוח אותו בשלום ובהצלחה מרובה, הצטבר אצלנו מאגר לא קטן של שאלות אשר קיים סיכוי טוב כי יופיעו במבחן, בין אם בדיוק אותו הדבר והן אם בווריאציות שונות ושינויים קלים. בכך מקרה, התרגול הכולל שעות רבות בהן יושבים התלמידים ופותרים שאלות שכבר הופיעו במבחן זה בעבר הוא אחד המרכיבים העיקריים בקורס מקצועית א' המבטיח סיכויי הצלחה מרביים.

חומרי לימוד מלאים גם ללמידה בבית

קורס ההכנה למבחן מקצועית א' של האקדמיה לפיננסים מותאם גם ללמידה מהבית, ובכל זמן פנוי מהיום בו מעוניינים ללמוד ולתרגל. כך, יכולים כל תלמיד ותלמידה לנצל את זמנם באופן אופטימאלי, להכניס כמה דקות/שעות של למידה ותרגול כאשר הם נוסעים ברכבת, למשל, או כאשר ישנו חלון של זמן פנוי כלשהו במהלך היום.
כל שיעורי הקורס מצולמים ומועלים לאתר הקורס (אליו מקבלים התלמידים גישה מלאה), כך שניתן לצפות בשיעורים שוב, לראות אותם בזמן הפנוי, לעצור כאשר משהו לא ברור ולחזור אחורה וכו'. לתלמידים ניתנת גישה מלאה גם לאתרי תרגול בהם ניתן למצוא אינספור שאלות במקצועית א', וכמובן שכל תלמיד מקבל גם את ספרי הלימוד המלאים הביתה. כל זה ללא כל תוספת תשלום מעבר לעלות הקורס. המטרה היא ליצור עבור התלמידים פלטפורמה אופטימאלית ללמידה למבחן – מרבית התלמידים עסוקים בחייהם בדברים אחרים במקביל להכנה למבחן – עבודה, לימודים אחרים, מחויבויות, משפחה וכו'. על ידי קבלת כל חומרי הלימוד, גישה חופשית לצילומי השיעורים, אתרי אינטרנט לתרגול וכו', ניתן לנהל ולנצל את הזמן בצורה הטובה ביותר, ולהגיע כאמור למבחן מוכנים יותר מאשר בכל דרך אחרת בה בוחרים הייתם להתכונן…