בעוד יזמות עסקית בתחום הנדל"ן היא אפיק אשר מסקרן ומושך אליו יזמים פוטנציאליים רבים, רובם אינם יודעים כיצד להתחיל, כיצד לגשת לתחום ולבנות את עצמם בו. אכן, לא פשוט להבין כיצד להתחיל לפעול בתחום תחרותי ותזזיתי כמו עולם הנדל"ן, תחום אשר מציע מגוון עצום של אפשרויות והזדמנויות בכל רחבי העולם, אך גם דורש מידה מסוימת של בקיאות בחוקים ותקנות, חוש עסקי טוב והרבה מאוד אמביציה. בדיוק עבור היזמים האמביציוזיים המעוניינים להיכנס לעולם הנדל"ן ולפעול בו באופן מושכל ומוצלח, מוצע קורס יזמות נדל"ן מטעם האקדמיה לפיננסים. מה בעצם כולל קורס זה וכיצד הוא אמור להעניק לתלמידים את הכלים הנחוצים על מנת ליזום ולפעול בתחום באופן מחושב ובעל סיכויי הצלחה אופטימאליים?

מבואות בנושאים הרלבנטיים והעמקה בנושאים העיקריים – קורס יזמות נדל"ן

המבנה של קורס יזמות נדל"ן לוקח בחשבון כי מדובר בקורס ראשוני יחסית, אשר נועד להעניק היכרות מעמיקה, כמו גם כלים מעשיים, לתלמידים וליזמים השאפתניים המעוניינים להיכנס לעולם הנדל"ן (כמו גם למי שכבר פעיל בתחום זה, אך מעוניין לשפר את יכולותיו והבנתו את התחום).
לכן, כולל הקורס מספר מבואות עיקריים – למידה כללית ומעמיקה של מבואות בנושאים העיקריים הרלבנטיים לפעילותו של יזם הנדל"ן – מבוא להשקעות נדל"ן, מבוא לנושא המשכנתאות, עקרונות כלליים לתכנון עסקת נדל"ן, מבוא לתחום מיסוי המקרקעין וכו'. בנוסף, נכללת בסילבוס הקורס גם למידה מעמיקה יחסית של נושאים חשובים עיקריים בעולם הנדל"ן כיום. לדוגמה – התחום של תמ"א 38 נלמד בהרחבה בקורס, שכן מדובר בנושא מרכזי ופורה ביותר בשוק הנדל"ן הישראלי כיום. גם הנושא של שיפוץ והשבחה של נכסים (מה שמכונה לעיתים "עסקאות אקזיט" בעולם הנדל"ן) נלמד בהרחבה במסגרת הקורס, וכך גם עוד מספר נושאים מעשיים ביותר – כיצד לבדוק את השוק במקומות מסוימים ואת הסביבה של נכס מסוים אותו אנו בוחנים, כיצד לנהל משא ומתן בצורה אפקטיבית וליישם את העקרונות הללו בפועל, מהו סוג ההגנה המשפטית הרלבנטית לה אנו זקוקים במסגרת עסקאות נדל"ן וכו'.

כיצד להתחיל בלי הון עצמי, זיהוי נכסים פוטנציאליים ועוד

בעוד קורס יזמות נדל"ן מתמקד בכלים המעשיים והתיאורטיים הנדרשים לצורך זיהוי ההשקעות הטובות ביותר, מציע קורס זה דרך פעולה אסטרטגית מפורטת גם עבור יזמים אשר מגיעים ללא כל הון עצמי, או עם הון עצמי קטן יחסית. זאת על ידי למידה של תחום המימון, המהווה כיום חלק בלתי נפרד מכל תכנון פיננסי ארוך טווח, במיוחד במקרה של עסקים או פרויקטים עסקיים שונים (הגדרה רחבה תחתה ניתן להכניס גם את מרבית עסקאות הנדל"ן…). דרך נוספת הרלבנטית עבור יזמים מתחילים ללא יותר מדי הון עצמי התחלתי, היא למידה של שיטות לזיהוי נכסים הנמכרים במחירים הנמוכים משמעותית ממחיר השוק, וביצוע עסקאות שונות של השבחה – קנייה, שיפוץ ומכירה במחיר גבוה יותר משמעותית. מהרגע בו מתחילים עם העסקה הראשונה המוצלחת, הדרך להמשיך ולצמוח נסמכת באופן נרחב גם על ידע במימון פיננסי מפורט וגם בחקירה שיטתית של שווקים שונים וחיפוש שיטתי אחר הזדמנויות אטרקטיביות בתחום.

כל אלו ועוד מהווים כלים בסיסיים והכרחיים עבור כל מי שמעוניין לפעול ולהצליח כיזם בעולם הנדל"ן. בנוסף, מדובר בידע ובכלים שכדאי לכל איש עסקים להחזיק בהם, כמו גם לכל מנהל או שכיר בתפקיד זה או אחר המעורב בעולם הנדל"ן. בקיצור – מדובר בקורס הכולל ידע מהותי וחשוב עבור הבנה טובה של התחום, ובניית אופק מוצלח לפעולה בתחום זה.