שוק ההון מציע כיום מגוון מקצועות שונים מתחום הכלכלה והפיננסים, מקצועות אשר על מנת לעסוק בהם קיים צורך ברישיון מקצועי מטעם רשויות המדינה (הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר). בעוד קיימות דרישות חובה לצורך קבלת רישיונות אלו (יש לעבור סדרת מבחנים ותקופת התמחות), לא מדובר במסלול לימודים מלא וארוך טווח (דוגמת תואר אקדמאי אשר מצריך לפחות שלוש שנים של למידה ב"משרה מלאה"), אלא במסלול מקוצר אותו ניתן לצלוח בתוך כשנה וחצי, במסגרת לימודי ערב של פעם או פעמיים בשבוע. על מנת לעשות זאת באופן מוצלח, או עבור מי שמעוניין לעבור את המסלול לאט יותר ולהיבחן בכל פעם רק בחלק מהנושאים, מציעה האקדמיה לפיננסים מגוון רחב של מסלולי לימודים ייעודיים –

רישיון ניהול תיקי השקעות – אחד המסלולים הפופולאריים ביותר הוא זה המסמיך את התלמידים לעסוק בניהול תיקים. לימודי ניהול תיקי השקעות של האקדמיה לפיננסים כוללים קורס הכנה ייעודי ונרחב עבור כל אחת מבחינות החובה הנדרשות לצורך קבלת רישיון ניהול תיקי השקעות – הכנה עבור ארבעת מבחני היסודות (כלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון ואתיקה ודיני ניירות ערך), כמו גם עבור שני מבחני הגמר (מקצועית א' ומקצועית ב')

מסלול לימודי ייעוץ פנסיוני – ייעוץ ושיווק פנסיוני הפכו בשנים האחרונות למקצועות החמים והמבוקשים של עולם הפיננסים הישראלי. מסלול ההכנה לרישיון זה כולל הכנה לארבע בחינות יסוד – כלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון ויסודות הביטוח, והכנה לשני מבחני הגמר – גמר פנסיוני ומקצועית א'

לימודי ייעוץ השקעות – ייעוץ השקעות מאז ומתמיד נחשב לאחד המקצועות המבוקשים בעולם הפיננסים, ומהווה גם נקודת התחלה טובה להמשך עיסוק בשוק ההון, במגוון תפקידים נוספים שונים. בדומה לרישיון ייעוץ פנסיוני, רישיון יועץ השקעות מצריך גם הוא מעבר של ארבע בחינות יסוד – כלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון ואתיקה ודיני ניירות ערך, ובמקרה זה נדרש מעבר של מבחן גמר אחד בלבד – המבחן במקצועית א'.

 

מסלולי לימוד בתחום הנדל"ן

גם בתחום הנדל"ן מציעה האקדמיה לפיננסים מסלול לימודים והכנה ייעודי לרישיון העיקרי הנכלל בתחום זה –

רישיון תיווך נדל"ןהכנה לבחינה מטעם רשם המתווכים – על מנת לעסוק בתיווך נדל"ן באופן מקצועי ולהוציא את רישיון התיווך, יש לעבור בחינה מטעם רשם המתווכים. האקדמיה מציעה קורס מתומצת המכין במיוחד עבור בחינה זו. קורס תיווך כולל שישה מפגשים בני ארבע שעות כל אחד, ומועבר על ידי מורים מנוסים ביותר בעולם הנדל"ן, ובהכנה לבחינה ספציפית זו. גם כאן, מקבלים התלמידים ערכת לימוד למבחן, המכילה מאות רבות של שאלות החוזרות על עצמן לרוב במבחן זה. במקרה של רישיון תיווך, ההרשמה לבחינה מתבצעת ישירות דרך אתר האינטרנט של רשות המתווכים, וכרוכה בעמלה בגובה 500 ₪.

רישיון סוכן ביטוח – כבר עסקנו במסלול לרישיונות ייעוץ/שיווק פנסיוני, המהווים למעשה חלק בלתי נפרד מעולם הביטוח. גם עבור המעוניינים ברישיון סוכן ביטוח, אשר אינו עוסק בהכרח בביטוח פנסיוני, קיים מסלול הכנה באקדמיה לפיננסים. מסלול זה מורכב למעשה מקורסי ההכנה הייעודיים לבחינות הנדרשות לצורך קבלת רישיון סוכן ביטוח מטעם המפקח על הביטוח במשרד האוצר. גם כאן מדובר בארבע בחינות היסוד המשותפות למסלול הייעוץ הפנסיוני (יסודות הביטוח, הכלכלה, החשבונאות וסטטיסטיקה ומימון) ובחינות גמר – מקצועית א', גמר פנסיוני עבור המעוניינים לעסוק בעולם הפנסיה ו/או בחינת גמר בביטוח רכוש וביטוח תאונות, עבור המעוניינים ברישיון סוכן ביטוח בענף כללי.

לסיכום, האקדמיה לפיננסים מציעה מגוון מסלולי לימודים שונים, עבור רישיונות התעסוקה הנפוצים והמבוקשים מעולם הפיננסים ושוק ההון. כל מסלול כזה מכין את התלמידים מ א' ועד ת', ומלווה אותם לאורך כל הדרך עד לקבלת הרישיון המבוקש.