מנתונים המגיעים משוק העבודה הישראלי בשנים האחרונות עולה כי אחד המקצועות הפופולאריים והמבוקשים ביותר בעולם הכספים והפיננסיים הוא סוכן ביטוח. הביקוש לרישיונות סוכן ביטוח (רישיונות רשמיים מטעם המדינה המאפשרים לעסוק בעולם הביטוח באופן חוקי ומקצועי) אינו דבר חדש, ונראה כי הוא רק הולך וגובר בשנים האחרונות. הסיבות לכך רבות ושונות, אך באופן כללי ניתן להצביע על כמה מאפיינים של תחום הביטוח אשר הופכים אותו למבוקש ופופולארי כל כך בעולם התעסוקה – ביטוחים, על סוגיהם הרבים והשונים, רלבנטיים עבור כל גבר ואישה במדינה ובעולם, במגוון תחומים שונים – ביטוח לרכב ולדירה, ביטוח חיים וביטוח פנסיוני, ביטוח נסיעות ועוד אינספור דוגמאות הרלבנטיות כאמור עבור כולנו. קהל היעד העצום של סוכני ביטוח הופך אותם לאנשי מקצוע אשר אפיק העבודה המונחת לפתחם הוא כמעט אינסופי.
מהו המסלול הנדרש על מנת לקבל את תעודת סוכן/ת ביטוח הנחשקים כל כך ומהי הדרך הטובה והמומלצת ביותר לצלוח מסלול זה?

 

מבחני יסוד, מבחני גמר ותקופת התמחות – הדרך לקבלת רישיון סוכן ביטוח

הדרך שיש לעבור בדרך לקבלת רישיון סוכן ביטוח מורכבת משני חלקים עיקריים – בחינות חיצוניות מטעם הרשות לניירות ערך והמפקח על הביטוח במשרד האוצר, ותקופת התמחות בת שישה חודשים. רק בסיום תקופת ההתמחות ולאחר השלמת כל הבחינות הנדרשות, ניתן לקבל רישיון סוכן ביטוח ולהתחיל לעסוק בתחום באופן עצמאי, וליהנות מהיצע העבודה חסר התקדים שיש בתחום זה.
מבחני ההסמכה מתחלקים לשני חלקים עיקריים – מבחני יסוד (או מבוא) ומבחני גמר. במבחני היסודות נדרש מעבר של בחינה ביסודות הביטוח, אשר כשמה כן היא – עוסקת בעולם הביטוח באופן בסיסי, יסודי ומקיף. בנוסף, נדרש מעבר של בחינות ביסודות עולם ייעוץ ההשקעות, במסגרתן נכללות שלוש בחינות עיקריות – בחינה ביסודות הכלכלה, יסודות החשבונאות ובחינה בסטטיסטיקה ומימון. החלק השני של מבחני ההסמכה (בחינות אליהן ניתן לגשת גם במהלך תקופת ההתמחות) כולל שתי בחינות עיקריות – מקצועית א' (בחינה אשר עוסקת בעולם ניירות הערך באופן מעמיק ונרחב – תחום בסיסי ורלבנטי כמובן לעבודתו של סוכן הביטוח, כמו גם לעבודתם של אנשי מקצוע אחרים בעולם הפיננסים), ובחינת גמר אשר נושאה נקבע על פי התחום בו מעוניינים להתמחות – בחינת גמר פנסיוני מיועדת לסוכנים המעוניינים באופציה לעסוק בעולם הביטוח הפנסיוני (אחד התחומים בעלי הביקוש הגבוה ביותר כיום בישראל), בחינת גמר בביטוח רכוש, ביטוח תאונות וכו', עבור המעוניינים ברישיון סוכן ביטוח בענף כללי. אפשרות מסוימת ומיוחדת נוספת היא הוצאת רישיון סוכן ביטוח בענף ימי, עבורה נדרש מעבר של בחינת גמר ייעודית נוספת.

 

קורס הכנה ממוקדים עבור כל בחינה ובחינה – לימודי ביטוח באקדמיה לפיננסים

עבור כל אחת מהבחינות הנדרשות לצורך קבלת רישיון סוכן ביטוח, הן בחינות היסודות והן בחינות הגמר, מציעה האקדמיה לפיננסים קורס הכנה ייעודי וממוקד בחינה. למה הכוונה ב"ממוקד בחינה"? – קורסים אלו נכתבו ושופרו לאורך שנים רבות בהן הצטבר ניסיון מעשי רב בהכנת אינספור תלמידים לבחינות אלו באחוזי הצלחה גבוהים ביותר. כיום, מכיל כל קורס שכזה אינספור דגשים המבוססים על ניסיון העבר, כמו גם אינספור שאלות אשר חוזרות על עצמן מדי שנה בבחינות ההסמכה של הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר. לאחר הכנה לעשרות ומאות בחינות מכל אחת מהקטגוריות הללו, התמונה הכללית כבר ברורה למורי האקדמיה, ומאפשרת להם להכין את התלמידים בצורה הטובה והמבטיחה ביותר.

לסיכום, רישיון סוכן ביטוח הוא אחד הרישיונות הפיננסיים המבוקשים ביותר בישראל כיום, ומסיבות טובות. על מנת להבטיח שתקבלו רישיון זה בזמן הקצר ביותר ובאופן הקל והיעיל ביותר, קורסי ההכנה הייעודיים של האקדמיה לפיננסים הם הדרך הטובה והמשתלמת ביותר.