אחד המקצועות ה"חמים" והמבוקשים ביותר בעולם הפיננסים הישראלי כיום הוא ייעוץ פנסיוני. כמעט כל עובד במשק הישראלי כיום, בין אם שכיר ובין אם עצמאי, כבר מודע לחשיבות של חיסכון פנסיוני, בעיקר מפני שהמדינה מחייבת כיום את כלל הישראלים לחסוך לפנסיה, מחייבת עצמאיים להפריש לקרן פנסיה משלהם ומעסיקים ועובדיהם גם יחד להפריש לקרן הפנסיה של העובדים. מכיוון שמדובר בחיסכון ארוך טווח (לעשרות שנים קדימה), אשר כספיו מושקעים בשוק ההון באופן זה או אחר, לא טריוויאלי כלל לתכנן חיסכון פנסיוני ולעמוד על כל הפרטים והאופציות השונות שבו. זהו בדיוק תפקידו של היועץ הפנסיוני – לעשות סדר ללקוחותיו בכל הנוגע לחסכונותיהם הפנסיוניים. מכיוון שמדובר במקצוע אשר קיים ביקוש גבוה ביותר בשוק לעוסקים בו, רבים ורבות פונים להוצאת רישיון ייעוץ פנסיוני רשמי מטעם המדינה. מהן הדרישות לקבלת רישיון מסוג זה ומה כוללים לימודי ביטוח המכינים את התלמידים במיוחד עבור מסלול זה וקבלת תעודת הרישיון הנכספת?

פירוט בחינות החובה ודרישות נוספות – לימודי ביטוח לקבלת רישיון ייעוץ פנסיוני

דרישות החובה מטעם משרד האוצר והרשות לניירות ערך – הגופים הרשמיים מטעם המדינה המוסמכים להעניק רישיונות תעסוקה אלו ובפרט רישיון ייעוץ פנסיוני, כוללות סדרה של מבחנים ותקופת התמחות בתחום.
סדרת המבחנים כוללת ארבע בחינות יסוד ושתי בחינות גמר. בחינות היסוד הן בחינות כלליות ביסודות של נושאים הרלבנטיים לעבודתו של היועץ הפנסיוני – בחינה ביסודות הכלכלה, יסודות הביטוח, יסודות החשבונאות ובחינה בסטטיסטיקה ומימון. קל להבין מדוע כל אחד מנושאים אלו חשוב ורלבנטי לעבודתו של היועץ הפנסיוני, וחשוב לשים לב לבחינה ביסודות הביטוח, המהווה תנאי מקדים גם במסלול לקבלת רישיון סוכן ביטוח. עולם הפנסיה הוא חלק בלתי נפרד מעולם הביטוח כולו (פנסיה היא למעשה ביטוח פנסיוני – ביטוח שאנו רוכשים לאורך עשרות שנים, ומשתמשים בו החל מיום הפרישה שלנו ועד ליום מותנו), ולכן היכרות מעמיקה עם יסודות הביטוח היא הכרחית גם לצורך קבלת רישיון ייעוץ פנסיוני.
בחינות הגמר, אליהן ניתן לגשת רק לאחר שצולחים את בחינות היסודות, הן בחינה במקצועית א' (אשר עוסקת בפירוט בעולם ניירות הערך) ובחינת גמר פנסיוני, אשר כפי שניתן להבין משמה, מוקדשת ספציפית לתחום הפנסיוני ובוחנת את בקיאות התלמידים בתחום זה לעומק.
בנוסף לסדרת הבחינות הנ"ל, נדרשת התמחות בת חצי שנה בתחום בטרם מקבלים את הרישיון הנכסף המאפשר לעסוק בייעוץ פנסיוני באופן מקצועי ורשמי.

לימודי ביטוח מקיפים המכינים את התלמידים לכל הבחינות וגם מסייעים עם ההתמחות

בעוד "לימודי ביטוח" הוא שם כללי יחסית אשר יכול להתייחס למספר מסלולי לימודים שונים בתחום, האקדמיה לפיננסים מציעה מסלול לימודי ביטוח ייעודי המכין את התלמידים לכלל הבחינות הספציפיות אותן עליהם לעבור למטרת הוצאת רישיון ייעוץ פנסיוני. עבור כל אחת מהבחינות הנדרשות, הן בחינות היסודות והן שתי בחינות הגמר, קיים קורס הכנה ייעודי אשר מתמקד בחומר הספציפי לבחינה זו, וכולל מאגר שאלות ותרגילים אשר נלקחו מבחינות העבר במקצוע זה. המורים המנוסים המעבירים כל אחד מהקורסים הנ"ל כבר הכינו בהצלחה אלפים רבים של תלמידים ותלמידות לבחינות אלו, ורובם המכריע מחזיקים כיום ברישיון תעסוקה לייעוץ פיננסי, או לכל אחד ממקצועות הפיננסים האחרים.
גם בכל הנוגע להשגת התמחות – חלק אינטגראלי ומהותי מתהליך קבלת רישיון ייעוץ פיננסי, לימודי הכנה באקדמיה לפיננסים מסייעים משמעותית – מורי הקורסים השונים הם הרבה פעמים אנשי מקצוע מהתחום, אשר עוסקים במקצועות אלו כבר שנים רבות וארוכות, והכשירו בעצמם לא מעט מהיועצים והמנהלים העוסקים במקצועות אלו בפועל בשנים האחרונות. הקשרים הללו מסייעים פעמים רבות לבוגרי הלימודים באקדמיה לפיננסים לפתוח דלתות ולהשיג משרות התמחות נחשקות, או לפחות לקבל הזדמנויות בסיסיות שרבים אחרים אינם מקבלים, כמו את הזכות לריאיון עבודה אישי במקום מסוים בו מעוניינים במיוחד להשיג התמחות.

לסיכום, לימודי סוכן ביטוח ולימודי ייעוץ פנסיוני המכינים את התלמידים לקראת ההתמחות וקבלת רישיון התעסוקה הנכסף מוכיחים שוב ושוב כי סיכויי ההצלחה במסלול זה גבוהים יותר משמעותית כאשר מגיעים עם ההכנה המתאימה והטובה ביותר. זה בדיוק מה שמציעים קורסי ההכנה הממוקדים של האקדמיה לפיננסים – את האפשרות להגיע מוכנים ביותר לכל אחת מהבחינות, ולצלוח את תהליך הוצאת הרישיון במהירות ובקלות יחסית.

בהצלחה!