על מנת לעסוק בראיית חשבון באופן רשמי ומקצועי במדינת ישראל, יש לעבור מסלול בן כמה שנים, אשר כולל כמה חלקים שונים. חלק עיקרי במסלול זה, המוכר לכולנו, הוא לימודי חשבונאות כמובן. לימודים אלו לתואר ראשון בחשבונאות הנערכים באוניברסיטאות ומכללות שונות בארץ נמשכים בפועל כשלוש שנים, אך כאן לא מסתיים שלב הלימודים שבמסלול לראיית חשבון. קיים צורך בלימודים נוספים, שכן על מנת לקבל את הרישיון הרשמי מטעם מועצת רואי החשבון בישראל, קיימת דרישה לעבור חמש בחינות נוספות, קשות ומאתגרות לא פחות מהבחינות הנכללות בתואר הראשון, ובמובנים מסוימים מאתגרות אף יותר. על מנת לצלוח בשלום את השלב הכולל את הבחינות הללו, נרשמים רובם המכריע של הסטודנטים למסגרת לימודים זו או אחרת. בעוד חלקם בוחרים בשנת לימודים נוספת במוסד בו למדו את שלוש השנים של התואר (שנת השלמה), רבים אחרים בוחרים בלימודים ממוקדים אשר מכינים באופן פרטני לבחינות האחרות. מסלול מסוג זה אנו מציעים גם כאן באקדמיה לפיננסים.

 

חטיבת ראיית חשבון – למסיימי תואר ראשון המעוניינים להצליח בבחינות המועצה

חטיבת לימודי ראיית החשבון שלנו כוללת קורסים המכינים את הסטודנטים אשר זה עתה סיימו את שלושת שנות לימודי התואר לקראת הבחינות החיצוניות והמכריעות של מועצת רואי החשבון בישראל. מדובר בחמש בחינות שונות אשר רק סטודנט אשר סיים וצלח את כולן יוכל לעמוד בתנאים לקבלת רישיון ראיית חשבון הנכסף.

חשוב להבין מהם ההבדלים בין מסלול זה לבין מסלולים נפוצים אופציונאליים אחרים.

 

שנה נוספת באוניברסיטה/מכללה לעומת מסלול הכנה ממוקד בחטיבת לראיית חשבון

אחת האופציות העומדות בפני סטודנטים אשר סיימו את שלושת שנות לימודי החשבונאות באוניברסיטה/מכללה היא להמשיך לשנת לימודים נוספת באותו מוסד. שנת השלמה זו מעניקה לתלמידים פטור משלוש מתוך חמש הבחינות, כאשר לשתי בחינות מועצה נוספות קיימת חובה לגשת, ולמעשה אין כל דרך לקבל עבורן פטור – כל אדם המעוניין לעסוק בראיית חשבון באופן מקצועי בישראל חייב לעבור את שתי הבחינות הללו מטעם מועצת רואי החשבון, עם או בלי שנת השלמה נוספת.

שנת לימודים נוספת במוסד בו נלמדו שלושת שנות התואר כוללת כאמור לימודים מלאים ומקיפים, על כל המשתמע מכך – שכר לימוד מלא, שעות קבועות לשיעורים בהן יש להגיע למוסד הלימודים וכו'. למעשה, באופציה זו מאריכים הסטודנטים את לימודי התואר, כך שהתואר שלהם בחשבונאות עורך ארבע שנים במקום שלוש.

בחטיבת ראיית החשבון של האקדמיה לפיננסים, לעומת זאת, מדובר במסלול לימודים ממוקד – קורסים המכינים באופן ממוקד לכל בחינה ובחינה, מוצעים בשעות שונות וגמישות ואינם מכילים חומר רב נוסף מלבד לזה הנכלל בבחינה והכרחי כי הניגשים לבחינה ישלטו בו באופן מלא. הדרישות מהמעוניינים לעסוק בראיית חשבון גבוהות ותובעניות בכל מקרה, כך שחשוב לנו שלא להעביר את הסטודנטים לימודים נוספים מעבר למה שהם זקוקים לו בפועל על מנת לצלוח בהצלחה יתרה את בחינות המועצה.

מכיוון שכאמור שתי הבחינות הסופיות של המועצה הינן חובה עבור כולם/ן ולא ניתן לקבל עבורן פטור גם לאחר לימודים מלאים של שנה נוספת במוסד הלימודים, ניגשים סטודנטים רבים לקורסי הכנה ממוקדים לבחינות אלו, גם אם בחרו במסלול של שנת לימודים רביעית. בעוד שנת לימודים זו אולי מעניקה פטור משלושת הבחינות הראשונות, בפועל מדובר בהשקעה גדולה יחסית של זמן ומשאבים בקבלת הפטור לשלוש הבחינות, במקום ללמוד אליהן באופן ממוקד, דוגמת קורסי ההכנה של האקדמיה של BDO.

 

מתכונת לימודים נוחה, סגל מרצים מקצועי ומוביל וכל חומרי הלימוד הנדרשים להצלחה

במסגרת קורסי ההכנה הנכללים בחטיבת ראיית החשבון שלנו אנו מציעים סגל מרצים מוביל, של רואי חשבון מנוסים ומורים בעלי וותק בתחום. העובדה כי לומדים בבית ספר מקצועי ייעודי אינה אומרת שאתם מוותרים על הרמה המקצועית. להיפך – אנו מעסיקים את המרצים המובילים והמנוסים ביותר בתחום, וספציפית בהכנה ממוקדת לבחינות המועצה השונות.

בנוסף, אנו מעניקים את כל חומרי הלימוד האפשריים אשר עשויים לסייע לכם ללמוד טוב יותר ובאופן מעמיק על מנת להגיע למועדי הבחינות עם סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר. חומר זה כולל לא רק את חומרי הלימוד הכתובים ה"יבשים" והבסיסיים, אלא גם בחינות סימולציה עם פתרונות והסברים, תרגילים המותאמים לתקינה החדשה של מועצת רואי החשבון, ליווי מקצועי צמוד ושוטף וזמינות למענה על שאלות וסיוע בפתרון בעיות עקשניות במיוחד.

 

לסיכום, חטיבת ראיית החשבון מציעה פתרון מקצועי, ממוקד ויעיל לסטודנטים אשר זה עתה סיימו לימודי תואר ראשון לחשבונאות, ומעוניינים לצלוח במהירות ובסיכויי הצלחה גבוהים את השלב הבא של בחינות מועצת רואי החשבון. חטיבה זו פופולארית כל כך מפני שעבור בוגרים רבים פתרון זה פרקטי ביותר – הכנה מקצועית, מעמיקה וחסרת פשרות לבחינות, ללא המחויבות לשנת לימודים מלאה נוספת (שנת השלמה) אשר דורשת משאבים כה רבים.