אנשים רבים אשר פיתחו תחום עיסוק או קריירה מסוימת בגילאים מוקדמים יחסית בחייהם מגיעים לשלב בו הם מעוניינים לשנות כיוון ולצאת לקריירה שנייה. זו עשויה להיות קריירה במשרה חלקית או מלאה, כזו שמפתחים במקביל לתחום העיסוק המקורי או במקומו, וכזו הקשורה להשכלה שרכשו בעבר ולתחום העיסוק הנוכחי או כזו השייכת לתחום אחר לחלוטין – עולם הלימודים המקצועיים ושוק העבודה המפותח מעניקים לנו כיום מגוון עצום של אפשרויות לקריירה שנייה, בכל גיל ובכל מקום.

תחום פופולארי ביותר בישראל בשנים האחרונות, הן כקריירה שנייה והן כראשונה, הוא תחום ייעוץ המשכנתאות. מה כולל בעצם תחום זה, מדוע הוא אטרקטיבי כל כך כקריירה שנייה וכיצד עושים זאת והופכים אותו לתחום עיסוק מניב?

 

תחום מורכב והכרחי עבור רובנו

נתחיל עם הסיבות לכך שעולם ייעוץ המשכנתאות מושך אליו אנשים רבים כל כך, הן כאנשי מקצוע (יועצים) והן כלקוחות –

כמעט כולנו נוטלים משכנתא כלשהי במהלך חיינו. לרובנו המכריע אין את כמויות המזומן הדרושות על מנת לרכוש בית או דירה, אך כולנו רוצים את הרגשת הביטחון של בעלות על המקום בו אנו חיים. בנוסף, רבים מעוניינים לרכוש נכס כלשהו למטרת השקעה, אך שוב – אין בידם את הממון הנזיל הדרוש על מנת לעשות זאת. לכן קיימות משכנתאות בעולם – מדובר בסוג מסוים של הלוואה, כאשר כנגד הכסף שאנו מקבלים מהבנק (או כל גוף מלווה אחר) אנו ממשכנים נכס כלשהו, המשמש כסוג של עירבון לכך שנחזיר את ההלוואה לאורך השנים הבאות.

עולם המשכנתאות מורכב ועשיר בפרטים ובנתונים. ניתן לקחת משכנתאות מסוגים שונים ובתנאים שונים, להחזירן בפרקי זמן משתנים, ליהנות מריבית נמוכה או לסבול כתוצאה מריבית גבוהה או קנסות שנצבור בדרך וכו'. על מנת להתמודד עם כל המידע הרלבנטי לנטילת משכנתא, נרצה להתייעץ עם בעל מקצוע מהתחום – מישהו או מישהי אשר סיימו קורס ייעוץ משכנתאות, ולמדו את התחום המורכב הזה לעומק.

 

תחום גמיש ודינמי בו ניתן להתמקצע גם בגילאים מתקדמים

אחת הסיבות העיקריות לאטרקטיביות של ייעוץ משכנתאות כקריירה שנייה היא כי קיים ביקוש גבוה ביותר לשירותי ייעוץ אלו בישראל, מהסיבות שצוינו לעיל.

סיבות נוספות אשר הופכות מקצוע זה לאטרקטיבי במיוחד עבור מי שמחפש/ת קריירה שנייה, הן כי מדובר בתחום גמיש יחסית, בו ניתן להתמקצע גם בגילאים מתקדמים יותר, באמצעות לימודים ייעודיים וממוקדים. לימודי ייעוץ משכנתאות מועברים כיום על ידי בתי ספר מקצועיים המתמחים בעולם הכלכלה והפיננסים, ומרכזים בקורס מעמיק ומקצועי את כל הידע הנחוץ על מנת להעניק ייעוץ משכנתאות הולם. קורס יועץ משכנתאות כולל היכרות מעמיקה עם עולם המשכנתאות והנדל"ן, רכישת כלים המאפשרים לבנות תמהילים מתאימים למשפחות ויחידים בעלי מאפיינים וצרכים שונים, היכרות מעמיקה של אסטרטגיות ייעוץ ושל סוגיות משפטיות מהותיות בעולם הנדל"ן ועוד.

קורסים אלו מועברים במתכונת גמישה ונוחה, וכוללים כיתות לימוד קטנות יחסית ושעות של תרגול מעשי בייעוץ משכנתאות – כל מה שצריך על מנת להכשיר את התלמידים לייעץ בתחום באופן מקצועי ומושכל. כל אלו הופכים את קורס ייעוץ המשכנתאות לאפשרות זמינה ומעניינת במיוחד עבור כל מי שמעוניין בהסבה מקצועית ובבניית קריירה שנייה.

הביקוש הגבוה בשוק לשירותי ייעוץ אלו מציעים קרקע פורייה ונוחה לבניית מוניטין ומצבת לקוחות עבור בוגרי הקורס, גם ובעיקר אנשים בגילאים מתקדמים יחסית בעלי ניסיון חיים רב, עבורם מדובר בקריירה שנייה.

קורס ייעוץ משכנתאות נערך גם במתכונת של לימודי ערב, המאפשרת גם לאנשים עובדים או להורים המטפלים בילדים להשתתף ולרכוש את ההסמכה בתחום. בנוסף, ניתן לעסוק בתחום זה גם באופן חלקי, במקביל לתחום עיסוק קיים. מתן שירותי ייעוץ משכנתאות הוא מקצוע גמיש ודינמי, המאפשר לעבוד רק בחלק מימי השבוע או רק בחלק משעות היום, מה שמשאיר זמן לעיסוקים נוספים או להמשך עבודה בתחום העיסוק המקורי.

 

האופי הגמיש של לימודי ייעוץ משכנתאות, הביקוש הרב לשירותים אלו בשוק, הצורך של רובנו המכריע להבין בתחום גם עבור עצמנו והאפשרות לבנות את עצמנו כיועצים בכל מתכונת שתתאים לנו (באופן מלא או חלקי, באזור זה או אחר של הארץ וכו')  – כל המאפיינים הללו הופכים את תחום ייעוץ המשכנתאות לאפיק מעניין ואטרקטיבי עבור קריירה שנייה, כמו גם כתחום עיסוק ראשון ועיקרי