ייעוץ השקעות הוא אחד המקצועות המרכזיים והחשובים ביותר כיום בשוק ההון, כמו גם אחד התחומים אליהם ניתן להיכנס במהירות יחסית, במידה ולומדים כהלכה לקראת הבחינות ותקופת ההתמחות. מה בדיוק כולל התהליך של קבלת רישיון ייעוץ השקעות, כיצד מומלץ לעבור תהליך זה ומהן אפשרויות התעסוקה לאחר מעבר הבחינות?

 

בחינות מטעם הרשות לניירות ערך ותקופת התמחות – רישיון ייעוץ השקעות

על מנת להיכנס לעולם יועצי ההשקעות ולהתחיל להתפרנס ממקצוע זה במהרה, יש לעבור חמש בחינות רשמיות מטעם הרשות לניירות ערך, ולאחר מכן לעבור תקופת התמחות בת חצי שנה. במהלך ההתמחות כבר מקבלים משכורת כמובן, כך שברגע שעוברים את הבחינות הרשמיות כבר מתחילים לעסוק במקצוע בפועל.
הבחינות של הרשות לניירות ערך מאתגרות אמנם, אך בהחלט ניתן לצלוח אותן בשלום על ידי הכנה מקדימה יסודית ומקצועית. בין המקצועות השונים בהם נבחנים ניתן למצוא בחינות בתחומי הכלכלה, החשבונאות, סטטיסטיקה ומימון (מבחן אחד) ומבחן באתיקה ודיני ניירות ערך. הבחינה החמישית, ובמובן מסוים ה"ידועה" מכולן בהקשר זה מכונה "מקצועית א'". מדובר בבחינה המרכזת חומר רב בנוגע לעולם ניירות הערך ושוק ההון בכלל, והבחינה ממנה חוששים סטודנטים רבים. אין בסיס לחשש זה, במידה ואתם מתכוננים למבחן כראוי. הדרך הטובה והבטוחה ביותר לעשות זאת, עבור מקצועית א' כמו גם שאר הבחינות, היא באמצעות קורס הכנה ייעודי אשר תפקידו המרכזי הוא להכין אתכם למעבר הבחינות ולהשגת התמחות בתחום. במסגרת קורס ייעודי זה רוכשים את כל החומר התיאורטי הנדרש, עוברים סימולציות של מבחנים ותרגול של שאלות ומתכוננים נפשית למבחנים אשר כאמור עלולים להיות מלחיצים, אך באמצעות הכנה מעמיקה הופכים להיות חוויה מעניינת ומאד מעשירה.

 

התמחות בתחום בטרם קבלת רישיון ייעוץ

בנוסף למעבר חמש הבחינות נדרשת תקופת התמחות בת חצי שנה בתחום, על מנת לקבל הסמכה רשמית ולהתחיל לעסוק בייעוץ השקעות באופן רשמי. את תקופת ההתמחות יש לעשות בגוף פיננסי מוסמך אשר מציע שירותי ייעוץ השקעות, דוגמת בתי השקעות או בנקים. על מנת להשיג את ההתמחות יש כמובן לפנות לגופים אלו, להציג קורות חיים, ניסיון קודם רלבנטי, את הסטאטוס בו אתם נמצאים בכל הנוגע למעבר הבחינות וכו'.
בעוד עלולה להיות תחרות גבוהה יחסית בין אנשים רבים המעוניינים במשרות התמחות בתחום ייעוץ ההשקעות, אחת הדרכים המומלצות לנסות ולהשיג התמחות טובה היא באמצעות בית הספר בו אתם לומדים את קורסי ההכנה לבחינות וההכשרה לקראת העיסוק במקצוע. בית ספר מקצועי, וותיק ומנוסה דוגמת האקדמיה לפיננסים מעסיק מורים רבים המחזיקים בעשרות שנים של ניסיון בתחום. מלבד לידע ויכולת לפעול ולייעץ בכל הנוגע להשקעות ועולם הפיננסים, מורים אלו צברו לאורך השנים גם לא מעט קשרים והיכרויות אישיות עם אינספור אנשי מקצוע ומנהלים בתחום זה. תלמידים חרוצים נעזרים לא פעם בקשרים של מוריהם וזוכים לקבל ראיונות ופגישות היכרות במקומות תעסוקה שונים, ובכך מגדילים משמעותית את סיכוייהם להשיג את ההתמחות הנכספת בדיוק במקום העבודה בו הם מעוניינים.