סקרים הנערכים בקרב משקי בית בישראל מדי שנה ועוסקים ברמת ההכנסות אל מול רמת ההוצאות מציירים תמונה בעייתית – עשרות אחוזים (כשליש) ממשקי הבית בישראל חיים לאורך תקופות ארוכות באוברדראפט, מוציאים יותר ממה שהם מכניסים ומשלמים באופן קבוע ריביות גבוהות על המינוס – הכסף אותו הם בעצם לווים מהבנק מדי חודש.

מצב זה אינו נובע בהכרח מבזבזנות או היעדר תשומת לב למצב חשבון הבנק – הוצאות המחייה בישראל גבוהות ביחס להכנסה הממוצעת, והדבר נכון שבעתיים עבור משפחות בהן קיימות הוצאות של גידול וחינוך הילדים.

מהי הדרך להתמודד עם מצב בעייתי זה והיכן נכנס כאן שוק ההון לתמונה?

הגדלת רמת ההכנסות ללא שינוי מהותי באורח החיים או סדר היום

בעוד קיימות דרכים שונות להתמודד עם המצב שתואר על ידי ניסיונות נחושים להוריד את רמת ההוצאות, אנו רוצים להתמקד כאן דווקא בצד ההכנסות – כיצד נוכל להגדיל את רמת ההכנסות החודשית שלנו בלי שניאלץ לבצע שינויים מרחיקי לכת בחיינו כגון שינוי מקום העבודה או העתקת מקום המגורים?

כאן בדיוק נכנס לתמונה שוק ההון כתחום הפתוח ונגיש עבור כול (בהמשך נדון בדרכים לגשת לתחום זה באופן מושכל ונבון). ספציפית, כדאי לבחון את התחום של מסחר יומי, המאפשר להגדיל את הכנסת משק הבית באופן שיטתי ועקבי ללא צורך בוויתורים מרחיקי לכת או בתוספת של שעות עבודה נוספות רבות מדי יום.

 

מהו מסחר בורסאי יומי? הכוונה היא למסחר בניירות ערך מסוגים שונים (מטבעות, סחורות, מניות וכד'…),לטווח קצר, יומיומי. קנייה ומכירה של ניירות ערך אלו באופן מושכל ומחושב יכולה להפוך למקור הכנסה נוסף, אשר אינו הימור מסוכן כפי שנוטים רבים לחשוב. על ידי הכרה ולמידה מעמיקה של שוק ההון ועולם המסחר הבורסאי, על שלל השיטות והכלים לנתח את הנתונים ולהשקיע באופן נבון, ניתן להפוך את המסחר היומי לתוספת נאה במיוחד למשכורת החודשית, תוספת אשר תסייע לנו להתחיל ולחיות ללא הנוכחות המציקה של האוברדראפט בחשבון הבנק שלנו.

היתרון אשר הופך את המסחר היומי בשוק ההון לאפיק אטרקטיבי עבור משקי בית רבים הוא כי מדובר בתחום גמיש ונוח ביותר מבחינת הנגישות אליו – ניתן לבצע את הפעולות הנדרשות במסגרת המסחר היומי גם בשעות אחר הצהריים והערב (לאחר שעות העבודה במשרד או הטיפול בילדים), מכל מקום (באמצעות המחשבים הניידים והסמארטפונים) ולאורך זמן ניתן ליצור מצב בו איננו צריכים להקדיש שעות רבות מדי יום לנושא. לכן, ניתן להוסיף אפיק הכנסה זה לחיים השוטפים, לעבודה הקבועה שלנו או לניהול משק הבית וגידול הילדים.

 

לימודי שוק ההון למתחילים כדרך מומלצת להיכנס לתחום

עבור נשים וגברים כאחד אשר מעוניינים לנסות ולהכניס אפיק הכנסה נוסף זה לחייהם – מהן הדרכים המומלצות לעשות זאת?

חשוב מאוד להדגיש כי מסחר יומי אינו תחום פשוט או טריוויאלי, לא מדובר כאן בכסף קל שפשוט צריך "לאסוף" ממסך המחשב… מדובר בתחום מורכב ועמוק, אשר על מנת להצליח בו נצטרך ללמוד ולתרגל לא מעט. הדרך המומלצת לעשות זאת היא באמצעות לימודי שוק ההון למתחילים – קורסים ייעודיים אשר עוסקים באופן נרחב בשוק ההון ותתי התחומים השונים הקיימים בו, ובאופן ספציפי יותר במסחר יומי.

קורס שוק ההון למתחילים מועבר כמובן במסגרות גמישות המותאמות לאנשים עובדים ולהורים לילדים, ולכן מהווה דרך מצוינת להתחלת התהליך להגדלת ההכנסה החודשית במקביל לשמירה על אורח החיים אליו אנו רגילים.

מה נלמד במסגרת קורסים בשוק ההון ?  קורס שוק ההון למתחילים נוגע בנושאים רבים ושונים הקשורים למסחר בשוק ההון, החל מהיכרות כללית עם שלל המושגים והכלים הפיננסיים העומדים לרשות הסוחרים בשוק ועד לשיטות מעמיקות לניתוח טכני של הנתונים, אסטרטגיות השקעה, עיסוק בפסיכולוגיה העומדת מאחורי המסחר בשוק וחשוב במיוחד – תרגול מעשי. אחד היתרונות הגדולים ביותר של קורסים מסוג זה הוא כי הם מעניקים לתלמידים את האפשרות לתרגל באופן מעשי את המסחר בשוק, לפני שמתחילים להשקיע בו כסף של ממש. הקורס כולל שעות רבות של סימולציות מסחר ושימוש במערכות מסחר מדומה – מערכות בהן אתם סוחרים ומשקיעים על פי הנתונים המתקבלים בזמן אמת מהשווקים עצמם, אך משתמשים בכסף מדומה ולא בכסף אמיתי.

 

מורים מקצועיים מנוסים והתמודדות עם הפן הפסיכולוגי של המסחר

מעבר לסילבוס המעמיק של קורסי המתחילים במסחר יומי בשוק ההון, יתרון מהותי נוסף שהם מציעים הוא שורה של מורים מנוסים וותיקים, אשר לא רק שמכירים לעומק את השוק עצמו, אלא גם חולקים את החוויה האישית של ניהול משק בית וקריירה, ושילוב המסחר בשוק ההון כתחום עיסוק נוסף.

בנוסף, יתרון חשוב לא פחות הוא הדגש המושם על הפן הפסיכולוגי במסחר יומי – במיוחד עבור מתחילים בתחום, קל מאוד ללכת לאיבוד ולהיסחף אחר הצלחות מהירות ומסוכנות, או להירתע כתוצאה מהפסדים נקודתיים לא נעימים. הפן הפסיכולוגי במסחר הוא אחד הצדדים החשובים ביותר בהם יש להעמיק כאשר מתחילים לעסוק בתחום, וגם כאן מיועדים קורסי המתחילים להתמודד עם סוגיה זו באופן מעמיק ורציני.

 

לסיכום, מסחר יומי בשוק ההון מהווה אפשרות מסקרנת ואטרקטיבית עבור משקי בית המעוניינים להגדיל את הכנסתם החודשית, כמו גם עבור רווקים ורווקות המחפשים מקור הכנסה נוסף, נוח ונגיש. על מנת להצליח באמת להיכנס לתחום ולהשתמש בו על מנת להגדיל את רמת ההכנסה החודשית, מומלץ לגשת לתחום דרך קורס למתחילים, המיועד בדיוק עבור מטרה זו.