אחד הקורסים הבסיסיים והחשובים ביותר המועברים במסגרת לימודי שוק ההון הוא קורס ביסודות החשבונאות. בדומה לקורסי מבוא בסיסיים והכרחיים אחרים, גם בקורס זה מקבלים הסטודנטים בצורה יסודית ומעמיקה את היסודות עליהם נשען מקצוע החשבונאות, אשר רלבנטי כמובן עבור העוסקים במגוון תחומים, מעבר למקצוע ראיית החשבון, המקושר ישירות ללימודי החשבונאות.
בעוד ידע בסיסי מסוים בחשבונאות נדרש על מנת לעבור מבחנים רשמיים מטעם הרשות לניירות ערך, מבחנים הנדרשים לקבלת רישיונות תעסוקה במספר מקצועות מרכזיים בשוק ההון, קורס בחשבונאות רלבנטי עבור קהל רחב הרבה יותר מאשר קהל הלומדים לקבלת אותם רישיונות. עבור מי רלבנטי קורס ביסודות החשבונאות ומדוע?

דרישה הכרחית לקבלת רישיונות תעסוקה שונים בשוק ההון

נתחיל עם אותן בחינות רשמיות מטעם הרשות לניירות ערך, אשר הופכות את הקורס בחשבונאות לרלבנטי, ואף הכרחי, עבור מרבית התלמידים והתלמידות להוצאת רישיון השקעות. מעבר מבחן בחשבונאות הוא תנאי מקדים והכרחי של המדינה על מנת לקבל רישיונות תעסוקה, וספציפית רישיונות מבוקשים כמו רישיון ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות, ייעוץ ושיווק פנסיוני. כמו כן, כל המעוניינים לעסוק בעולם הביטוח כסוכן/ת ביטוח מחויבים גם כן במעבר אותה בחינה המועברת מטעם הרשות לניירות ערך.
מדוע בחינה זו הכרחית ומעברה עומד כתנאי לקבלת רישיון לעסוק במקצועות אלו? ובכן, מקצועות הפיננסים השונים דוגמת אלו שהוזכרו לעיל, מצריכים מהעוסקים בהם הבנה בסיסית בשלב ראשון, ומתקדמת ומעמיקה יותר בהמשך הדרך, של עולם החשבונאות. בין אם אתם מעוניינים לנהל תיק השקעות, לשווק פוליסות ביטוח או לייעץ לאנשים כיצד מומלץ שיחסכו לפנסיה שלהם, בכל אחד מן המקרים הללו חשוב שתדעו כיצד לקרוא דוחות כספיים של חברות וארגונים שונים, כיצד לנתח מאזן או דוח רווח והפסד, מה משמעותן של תקנות שונות מתחום ניירות הערך הקשורות לעריכתם של דוחות כספיים וכו'. כל אלו הם כלים בסיסיים על מנת להבין מה בדיוק קורה בשוק וכיצד אירועים והתפתחויות שונות משפיעות על הגורמים הרלבנטיים מבחינתכם ומבחינת הלקוחות שלכם. כיצד ניתן לנהל תיק השקעות עבור אנשים אחרים אם לא יודעים כיצד לנתח ולשפוט בעצמכם מה מצבן של חברות שונות, כיצד צפוי השוק להיות מושפע מהתפתחויות אלו ואחרות ומה משמעותן של התפתחויות הנוגעות, למשל, לדוחות הכספיים השנתיים שמפרסמות החברות הגדולות במשק?

לכן, נדרש מעבר של בחינה רשמית ביסודות החשבונאות. בחינה זו מצטרפת למספר בחינות אחרות להן נדרשים המעוניינים לעסוק במקצועות אלו, וללא ציון עובר בה לא ניתן לסיים את ההתמחות ולקבל רישיון רשמי לעסוק באותו תחום. קורס חשבונאות מיועד להעניק לתלמידים את הידע והכלים החשבונאיים הנדרשים על מנת לעסוק במקצועות אלו, ובנוי כהכנה למבחן של הרשות לניירות ערך. הקורס מתמקד בנושאים החוזרים ומופיעים בבחינות אלו ושם עליהם דגש אשר מבטיח לתלמידים סיכויי מעבר אופטימאליים.

גם משקיעים עצמאיים זקוקים להבנה חשבונאית בסיסית לפחות

מלבד לניגשים למסלולי התעסוקה במקצועות הפיננסים ה"רשמיים" (ייעוץ וניהול השקעות, שיווק פנסיוני, סוכן ביטוח וכו'), קורס חשבונאות מומלץ ביותר גם עבור אלו הנרשמים ללימודי שוק ההון לא מתוך כוונה לעסוק באחד מאותם מקצועות, אלא דווקא מתוך כוונה לפעול בשוק כעצמאיים. דוגמה בולטת לכך הם רבים מהנרשמים לקורס "שוק ההון למתחילים" אשר מיועד להעניק אץ הידע, הכלים והתרגול הנחוצים על מנת להשקיע או לסחור בשוק כעצמאיים. כמובן שגם עבור אלו השואפים להיות משקיעים או סוחרים עצמאיים חשוב לרכוש ידע בסיסי ומקצועי בחשבונאות – כמשקיעים עצמאיים אתם עובדים לבד ולא זוכים לגיבוי של אנשי מקצוע אחרים, גיבוי לו זוכים ברוקרים אשר עובדים כשכירים בבתי השקעות וגופים פיננסיים גדולים וזוכים להכשרה וליווי צמודים לאורך תקופת העבודה הראשונית שלהם. לכן, כסוחרים עצמאיים או משקיעים עצמאים עליכם להיות מסוגלים לקרוא ולנתח דוחות כספיים, להבין את היחסים הפיננסיים השונים ומשמעותם ולהכיר את הכלים החשבונאיים העומדים לרשותם של חברות וארגונים שונים. רק הבנה והיכרות בסיסית מספקת עם עולם החשבונאות יכולה להכין אתכם להתמודד בכוחות עצמכם עם האתגרים של השוק, על שלל הנתונים וההתפתחויות המתרחשות בו בכל רגע נתון.

לסיכום, קורס חשבונאות רלבנטי עבור קבוצה גדולה של אנשים, החל מהמעוניינים לעסוק באופן רשמי במקצועות הפיננסיים ועד למעוניינים להשקיע באופן עצמאי לחלוטין. הכרה טובה של התחום החשבונאי תגדיל משמעותית את הסיכוי להתמודד כראוי עם אתגרי השוק.